Това е стрелката, за която машинистите твърдят, че е стара, а железниците – че е в идеално състояние.
Стрелките, които отделят коловозите на гара Калояновец, са стари, не са били подменени при ремонтите и е възможно те да са причинили катастрофата с бързия влак София-Варна на 12 юли. Това съобщи експертът по безопасност в синдиката "Подкрепа" Иван Балталийски.
При катастрофата загина машинистът Венко Тодоров, а и до днес не е съобщена причината за инцидента.
Според НК "Железопътна инфраструктура" всичко по линията – стрелки, релси, семафори, е в изрядно състояние и катастрофата се дължи на човешка грешка или на машиниста, или на помощника му Христо Тиляшев.
Балталийски обясни, че двамата са имали разрешение да се движат със 100 км/ч. "След 250-300 м светва сигнал, според който влакът трябва рязко да намали до 40 км/ч. Устройствата, които подават сигнала на машиниста с каква скорост да се движи, са поставени на линиите, а приемащите сигнала – в мотрисите.
Проблемът е, че различни фирми произвеждат двете устройства и като не сработи нещо, си прехвърлят отговорността", обясни Балталийски.
Председателят на "Подкрепа" в Пловдив Атанас Кръстев съобщи за нов случай, при който заради неподдържана инфраструктура катастрофа се е разминала на косъм.
Инцидентът станал на 15 юли край гара Маноле. "Само благодарение на професионализма на машиниста не се е стигнало до инцидент", твърди Кръстев.
Десетина машинисти от Пловдив са напуснали заради заплатите от 664 лв. и започнали работа в софийското метро, където вземат по 1700 лв.
Източник: в.ТРУД