Стигаме до Истанбул с влак за 4 часа след петилетка

Васил НАНЧЕВКъм края на годината пускаме скоростната линия Септември-СвиленградЗа около 4 часа ще може да се пътува от София до Истанбул с влак , научи Монитор". Това ще стане, след като след като през 2020 г. завърши реконструкцията на жп линията до турската граница.„До края на годината ще бъде готова по-голямата част от нея между гара Септември и Свиленград", съобщи инж. Милчо Ламбрев , генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ ). „Тя ще позволява движението по нея да става със скорост до 160 км/ч. Проблемът е, че железницата ни засега не разполага с локомотиви и вагони , които да могат да я развиват. На турска територия между границата и Истанбул вече функционира високоскоростна линия. Влаковете по нея взимат това разстояние за не повече от 2 часа", поясни той.Както „Монитор" вече писа, в момента в БДЖ единствено електрическите мотриси от серията Desiro могат да вдигат пределната скорост за новата линия.Инж. Ламбрев съобщи още, че до края на януари ще бъдат пуснати за движение с акт 15 отсечките Първомай-Димитровград-Нова Надежда и Симеоновград-Харманли- Любимец-Свиленград. Свиленград – турска граница е пусната отдавна в експлоатация. До септември това ще стане и с оставащите около 3 км от трасето в района на гара Симеоновград. „Там нещата се забавиха заради отчуждаването на терените и не можеше да се работи. Трасето на скоростния жп път е ново и затова се наложи да се изкупуват имоти. Към края на годината ще бъде пусната и отсечката Септември-Пловдив", обясни той. По думите му в участъка между София и Пловдив вече е завършена три четвърти от работата по модернизация на телекомуникациите.Едновременно с линията към турската граница върви и рехабилитацията на трасето между Пловдив и Бургас. Първият лот от този проект между гарите Михайлово и Калояновец е готов. Предстои завършването и на останалите 2 отсечки – Стара Загора-Зимница и Церковски-Бургас. По втория лот физическото изпълнение е над 94%. Предстои единствено завършването на централизацията на гара Ямбол. По лот 3 са положени 145 км железен път от общо 147 км. Работи се по подмяна на контактната мрежа.До края на месеца ще бъде пуснато почти цялото трасе между Пловдив и Свиленград.

 

 

Източник: http://www.crossdisplay.bg

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]