Строителството на АМ „Черно море“ започва до 2030 г.

До 2030 г. ще стартира строителството на магистрала „Черно море“, както и ще се довършат всички хоризонтални трасета от магистралите „Хемус“ и „Рила“. Това се предвижда в средносрочна оперативна програма, която е в унисон с дългосрочната визия за развитие на републиканската пътна мрежа, съобщи инж. Ясен Йорданов, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.

Той говори на конференция „Минало, настояще и бъдеще на пътната инфраструктура в Република България“. Форумът е в рамките на честването на 30 години от основаването на Камарата. Стратегия за пътната инфраструктура Проектът на Стратегия за развитие на пътната инфраструктура за периода 2024 – 2030 г., който предстои да бъде представен, е разработен в посока осигуряване на планирана, свързана и безопасна пътна мрежа в България, каза още той. В бъдеще с хоризонт след 2030 до 2050 г. ще бъдат развити всички вертикални основни магистрални комуникации, които биха дали истинска и пълна свързаност на България, допълни Йорданов.
По думите на председателя на пътната агенция, за да се преодолеят предизвикателствата в пътния сектор, е важно да се използват възможностите за подобрение и разширение, както и да се направи оценка на сегашното състояние на пътната мрежа, да се идентифицират основните затруднения. Трябва да се определят стратегическите приоритети, включително да се поставят ясни цели и задачи, нужно е приоритизиране на пътните проекти на базата на икономически, социални и екологични критерии и интегриране на устойчиви практики в планирането на пътната мрежа, смята Йорданов. По думите му от съществено значение за ефективното стратегическо планиране е предвиждането на бъдещите тенденции и предизвикателства, свързани с технологичния напредък, устойчивия транспорт, адаптирането към изменението на климата и ограниченията във финансирането. Препоръките за стратегическо планиране и развитие на републиканската пътна мрежа в България включват дългосрочно планиране, определяне на приоритети на базата на данни, сътрудничество и ангажираност на заинтересованите страни, устойчива и издръжлива инфраструктура, иновативни механизми за финансиране, както и постоянен мониторинг и оценка, регионално сътрудничество, каза още Йорданов.

ЖП транспорт

Транспортното министерство не се отказва от трите лота за обществената жп услуга, но ще обсъди предложени от експертите корекции

декември 2, 2024

Транспортното министерство заяви твърдото си намерение да продължи с плановете за разделяне на обществената железопътна услуга в три лот…