Таксиметровите шофьори ще плащат патентен данък

Данъкът ще се дължи за всеки отделен автомобил, а размерът му ще се определя с наредба на съответната община 
От 400 до 1000 лв. патентен данък ще плащат таксиметровите шофьори. Това решиха депутатите от регионалната комисия като гласуваха на първо четене промени в Закона за местните данъци и такси, внесени от група депутати от няколко партии. Данъкът ще се дължи за всеки отделен автомобил, а размерът му ще се определя с наредба на съответната община. Той ще се декларира до 31 декември на предходната година и ще се плаща на две вноски – до 31 декември на предходната година и до 30 юни на годината, за която е дължим на общината. За предплатения данък ще се прави отстъпка от 5 на сто. Станислав Иванов от ГЕРБ обяви, че в момента не се отчитат реални приходи от данъка, плащан от таксиметровите шофьори "По някакъв начин той се заобикаля чрез вратички в законодателството." обяви той. Иванов цитира данни според които в Бургас при 700 таксита, в хазната са постъпили 10 хил. лв. през 2014 г., а в Пловдив- 26 хил. лв. при хиляда таксита. За сравнение той даде годините, когато е имало патентен данък. Тогава в Пловдив са събирани 750 хил. лв. С промените депутатите връщат и старите текстове в закона, които позволяваха на таксиджии да карат от името на регистриран превозвач, но за своя сметка. Това право създаваше неясноти особено при инциденти. Когато е преотстъпен лицензът на самоосигуряващ се водач е трудно да се определи на кого е отговорността, а това затруднява и налагането на санкции при нарушения, коментираха депутати. Иванов обясни, че положително становище за законопроекта е получено от сдружението на общините, финансовото министерство, транспортното министерство , таксиметрови фирми и организации. Само транспортния синдикат "Авто 94" от Варна бил против предлаганите промени.
 Източник: www.akcent.bg 
ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]

ЖП транспорт

Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то? БДЖ трябва да умре…

Какво се случи след – продължение на историята от 2016 г. Компания Български държавни железници (БДЖ) e един от редовните сюжети на „Черната книга на правителственото разхищение“. Годишното издание им посвети […]