Таксита копърки цакат двойно с престоя

За минута висене на светофар плащаме по 1,30 леваКолата на трупчета половин година, ако хванат тарикатитеТаксита копърки цакат клиентите си с престоя, като изкарват висенето пред светофара двойно по-скъпо, отколкото струва минута превоз. За това сигнализираха в редакцията ужилени клиенти, които са платили по 1,30 лева за минута престой. На практика това е максималната тарифа за пътуване в столицата през деня, през нощта пък най-много може да ни поискат 1,60 лева за километър. Освен това ограничение Столична община е заковала и съотношението между тарифата за превоз и тарифата за престой.Ако няма никаква измамацената на престоя не може да е по-голяма от една втора от стойността на превоза. В момента обаче в София нормалния престой е 22 стотинки, а дневните тарифи на повечето компании варират между 77 и 79 стотинки. Преминаването през три светофара, на които се чака средно по 90 секунди, означава, че сметката за таксито набъбва с почти 4 лева.„Ако някой плати за престой 1,30, става дума за нарушение. В такъв случай не излизайте от таксито без фискален бон", съветва Спас Атанасов, председател на Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи. Той уточни, че с касова бележка може да се пусне жалба в ДАИ .„Макар и рядко, все още се срещат хора, които правят такива номера", коментира Сава Комитов от Асоциацията на таксиметровите синдикати. Според него обаче официално никой няма да обяви на таблото си цена по-висока от разрешената, защото санкцията за подобен шмекерлък е 6 месеца спиране от движение на колата, престой на платен наказателен паркинг, който нарушителят сам плаща и 1500 лева глоба.Сериозният проблем е при помпите, но те също намаляват, защото сервизите, където монтират апарати все по-рядко рискуват да изгубят лиценза си. Комитов смята, че вече са под 1% са сервизите, които манипулират апаратите. В столицата работят между 5300 и 6000 таксита, като бройката е плаваща в зависимост от периода. Броят на копърките обаче е трудно да се посочи. От началото на годината дори шефът на Браншовата камара на таксиметровите водачи Спас Атанасов обаче е виждал незаконни таксита. Това се разбира по стикерите, които са на Столична община, включително и т.нар. разрешително. Те се намират на предния десен калник, на стъклото и отзад на таксито. Необходимо е да имат посочени година, дата и да се вижда до кога е валиден стикерът.Заради честите злоупотреби с логото на една от популярните компании за таксиметрови превози, съвсем наскоро компанията реши да промени визията на основния си знак. Пребрандирането на машините е скъпо мероприятие, не всички ни познават веднага, мислят, че сме нова компания, сподели водач на компанията.Междувременно стана ясно, че предстои промяна в Закона за местните данъци и такси . С нея ще се въведе патентния данък върху такситата. "Приетото в края на годината решение не е удачно и постигнахме договорка с група депутатите да се промени закона", коментира и Спас Атанасов.,От бранша са абсолютно убедени, че до 1 април няма да се налага да работят по новите правила, които бяха приети малко преди края на 2015 година.Междувременно Общинският съвет във Варна одобри увеличаване на минималната тарифа на такситата. Така през деня те ще возят срещу не по-малко от 75 ст./км, а нощем – срещу 85 ст./км. Максималните цени остават без промяна – 2 лв. за км. пробег през деня и 3 лв. нощем.***Текст под снимкаВсе още се намират водачи на таксита, които жилят клиентите си.

Източник : www.crossdisplay.bg

Автомобилен транспорт

Новите електромобили Citroen за 6000 евро вече излязоха на пътя

Градският електрически автомобил Citroen Ami, представен от френската марка през февруари тази година, стана част от автопарка на услуга под наем. Самата кола е невероятно компактна. Размерите й са: дължина […]

Автомобилен транспорт

Българин надмина Tesla с електромобил, който вдига 500 км/ч и изминава 1000 км

Българин създаде нов уникално бърз спортен електрически автомобил, който вдига близо 500 километра в час и е с мощност от над 5000 конски сили. За сравнение един от най-продаваните електромобили […]

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]