Търсим €38 млрд. за жп магистрала

По нея ще превозват китайски стоки, втечнен природен газ и пътници с до 360 км/час38 млрд. евро са необходими за изграждането на "Южно-Северен поток". Това обясни инж. Румен Марков, управител на "Лардж Инфрастръкчър Проджектс" при представянето на проекта "ABC+De" в Информационния център на ЕК в София. "Южно-Северен поток" е работното наименование на бъдещата високоскоростна и високоефективна жп магистрала, която до няколко години трябва да свързва Балканските страни от ЕС и Турция с Балтийско и Северно море. Жп магистралата ще тръгва от бъдещото пристанище край гр. Ферес, Гърция и ще стига до ново пристанище при устието на р. Висла в Полша. Заложено е изграждане на жп разклонения към гр- Бурса в Турция и към второто по големина европейско пристанище -Хамбург. Целта на проекта "ABC+De" е да привлече голяма част от контейнерния трафик от Китай, Индия, Индокитай и Южна Корея за Централна Европа, както и генерирания в региона на Черно, Азовско и Мраморно море и Източното Средиземноморие товаропоток, като превърне новия порт ферес в "хъб" и нова търговска врата за Европа, обясни инж. Марков. По новата жп магистрала с по-голям габарит от европейския ще пътуват товарни влакове със скорост 160 км/час и общо тегло до 8500 тона, натоварени с контейнери на два етажа. По "Южно-Северен поток" ще се движат и нов тип американски жп цистерни, които ще доставят над 3.5 млрд. куб. м втечнен природен газ (LNG) годишно на цени, по-ниски от тези на "Булгаргаз", обясни инж. Румен Марков. По новата жп магистрала ще пътуват и пътнически влакове със скорост 360 км/час, с които от Истанбул до Берлин ще се стига за 7 часа и половина, коментира още Марков. "Южно-Северен поток" ще спестява около 3000 мили и една седмица за доставка на контейнерите с китайски стоки за Европа. За да привлича товари по Дунав, "ABC+De" включва и широкомащабни хидропроекти по реката, обясни още инж. Марков. Те включват изграждане на няколко канала, които ще съкратят 360 км път на корабите и ще предпазят населените места по поречието от наводнения за 1000 години, обясни инж. Марков. Всичко това, плюс изграждането на стени и ВЕЦ по реката ще превърне притоците на Дунав – Сава, Тиса и Морава, в плавателни, а 145-те дни ниски води, които сега спират корабоплаването по Дунав, ще останат спомен, коментира инж. Марков. Общата стойност на проектите по р. Дунав е 35 млрд. евро, поясни той. Целият проект "ABC+De" за изграждане на жп магистрала и подобряване на корабоплаването по р. Дунав на обща стойност над 73 млрд. евро, ще бъде представен в Европейската комисия и в Европарламента, каза инж. Румен Марков. Цялата идея за проекта "ABC+De" тръгва от разработката на логистичен план за превоз на 8,5 млн. т желязна руда годишно от находището "Кремиковци", на което компанията е концесионер, обясни инж. Румен Марков.Инж. Румен Марков представи проекта "ABC + De"

Източник: www.crossdisplay.bg

Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]