Търсим €38 млрд. за жп магистрала

По нея ще превозват китайски стоки, втечнен природен газ и пътници с до 360 км/час38 млрд. евро са необходими за изграждането на "Южно-Северен поток". Това обясни инж. Румен Марков, управител на "Лардж Инфрастръкчър Проджектс" при представянето на проекта "ABC+De" в Информационния център на ЕК в София. "Южно-Северен поток" е работното наименование на бъдещата високоскоростна и високоефективна жп магистрала, която до няколко години трябва да свързва Балканските страни от ЕС и Турция с Балтийско и Северно море. Жп магистралата ще тръгва от бъдещото пристанище край гр. Ферес, Гърция и ще стига до ново пристанище при устието на р. Висла в Полша. Заложено е изграждане на жп разклонения към гр- Бурса в Турция и към второто по големина европейско пристанище -Хамбург. Целта на проекта "ABC+De" е да привлече голяма част от контейнерния трафик от Китай, Индия, Индокитай и Южна Корея за Централна Европа, както и генерирания в региона на Черно, Азовско и Мраморно море и Източното Средиземноморие товаропоток, като превърне новия порт ферес в "хъб" и нова търговска врата за Европа, обясни инж. Марков. По новата жп магистрала с по-голям габарит от европейския ще пътуват товарни влакове със скорост 160 км/час и общо тегло до 8500 тона, натоварени с контейнери на два етажа. По "Южно-Северен поток" ще се движат и нов тип американски жп цистерни, които ще доставят над 3.5 млрд. куб. м втечнен природен газ (LNG) годишно на цени, по-ниски от тези на "Булгаргаз", обясни инж. Румен Марков. По новата жп магистрала ще пътуват и пътнически влакове със скорост 360 км/час, с които от Истанбул до Берлин ще се стига за 7 часа и половина, коментира още Марков. "Южно-Северен поток" ще спестява около 3000 мили и една седмица за доставка на контейнерите с китайски стоки за Европа. За да привлича товари по Дунав, "ABC+De" включва и широкомащабни хидропроекти по реката, обясни още инж. Марков. Те включват изграждане на няколко канала, които ще съкратят 360 км път на корабите и ще предпазят населените места по поречието от наводнения за 1000 години, обясни инж. Марков. Всичко това, плюс изграждането на стени и ВЕЦ по реката ще превърне притоците на Дунав – Сава, Тиса и Морава, в плавателни, а 145-те дни ниски води, които сега спират корабоплаването по Дунав, ще останат спомен, коментира инж. Марков. Общата стойност на проектите по р. Дунав е 35 млрд. евро, поясни той. Целият проект "ABC+De" за изграждане на жп магистрала и подобряване на корабоплаването по р. Дунав на обща стойност над 73 млрд. евро, ще бъде представен в Европейската комисия и в Европарламента, каза инж. Румен Марков. Цялата идея за проекта "ABC+De" тръгва от разработката на логистичен план за превоз на 8,5 млн. т желязна руда годишно от находището "Кремиковци", на което компанията е концесионер, обясни инж. Румен Марков.Инж. Румен Марков представи проекта "ABC + De"

Източник: www.crossdisplay.bg

ЖП транспорт

Провалът на процедурата за електрическите влакове показа липсата на капацитет и организация в транспортното министерство

март 31, 2024

Михаил Рангелов Оттеглянето на китайската компания CRRC от търга в България и последващото прекратяване на разследването от Европейската к…