Тиктака ли часовникът за двуетажния самолет?

 

Airbus може да спре продукцията на А380, за да си спести милиардни загуби

Само десетилетие след първия полет бъдещето на най-големия самолет – Airbus A380, изглежда неясно, след като авиокомпаниите по цял свят се насочват към по-малки и енергийно ефективни машини, пише CNBC.

Поръчките на двуетажния гигант пресъхват, а най-големият клиент за самолета – дубайската Emirates, настоява да ѝ бъде представена нова, по-икономична версия. Анализатори смятат, че ако тя не бъде показана на провеждащото се този уикенд авиошоу в Дубай, Airbus тихо ще започне изваждането на самолета от продукция.

Част от първоначалния мотив за покупка на самолета, който може да превозва над 800 пътници, беше цената на място за прелетяна миля. Това е мярка, която обикновено се използва за сравняване на ефективността на машините. Като се имаше предвид неговата големина и все по-натоварените летища, се смята, че авиолиниите ще могат да превозват повече пътници с по-малко полети.

Но по-малките самолети с два двигателя се развиха сериозно и в момента се справят и с по-дълги полети, така че цената на превозен пътник вече не е толкова решаваща при покупката на авиационна техника.

    "Много скоро Airbus трябва да вземе решение – или сериозно да намали цената на пътник чрез neo-версия или увеличаване на размера на самолета, или рискува поръчките за него да спрат", казва Чарлс Армитидж, анализатор от UBS.

Emirates, която има над 60 самолета, даде заявка за още 80, но при условие, че Airbus сериозно намали разхода за пътник.

Очаква се тази и следващите години Airbus да покрива разходите си за мегасамолета от продажбите му, но след 2020 г. неговото бъдеще не е гарантирано.

Но развитието на А380 neo няма да бъде лесно, като според UBS то ще доведе до спад с 8% на печалбата на Airbus до 2018 г. В същото време компанията може да реши да спести милиарди, като спре производството на самолета, вместо да прави нова версия само за един клиент, смятат анализаторите.

Източник: http://clubz.bg, 07.11.2015г.

ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]