Един от най-замърсяващите типове транспорт в Германия – железопътният, вече има алтернативно решение. Компанията Alstom показа проекта си Coradia iLint в 6 федерални провинции. Първият в света влак с водородно задвижване на горивни клетки е алтернатива за електрифицираните линии и емитира единствено вода – на фона на 4000 дизелови влакови композиции в германия.
От септември 2018 първите два водородни влака оперират по линията Елбе-Весер, а от 2021 Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG) ще използва 14 влака Coradia iLints за връзки до Куксхавен, Бремерхавен, Бремервьорде и Букстехуде.
Водородният влак се движи със същата скорост като дизеловите – 140 км/ч, и има сходни параметри за спиране и ускорение. Капацитетът е 300 пътници, а пробегът с едно зареждане 1000 км. Енергията се съхранява в литиево-йонни батерии и горивната клетка се натоварва максимално само при по-постоянно ускорение, а при круизна лека скорост се използва заряда само от батерията. При ниска скорост горивната клетка зарежда батерията, а онборд системите се захранват от допълнителен конвертор.Когато цялата батерия е пълна, горивната клетка осигурява заряд за онборд системите и допълнителния конвертор. Което осигурява ефективен разход на водород. При спиране горивната клетка почти не работи, а тракшън инвертор захранва системата с електричеството, генерирано от кинетичната енергия. Същата енергия се използва и за онборд системите през допълнителния конвертор, а останалата енергия отива за пълнене на батерията.
Coradia iLint е разработен в центъра на Alstom в Залцгитер и Тарб, Франция, където се развиват тракшън системите на компанията. Германия е най-големият пазар на дизелов железопътен транспорт в Европа и цели редуциране на вредните емисии СО2 до 2020 с 40% спрямо 1990 г. До 2050 80% от използваната енергия трябва да бъде от възобновяеми източници.
Източник: https://eurica.me