Доставчици на горива за пловдивския градски транспорт си търсят парите чрез съдебни изпълнители. Това потвърдиха превозвачи и допълниха, че ситуацията е много тежка.
Автобусите ще спрат да обслужват пътниците, казват собственици на транспортни фирми. „Не можем да плащаме заплати на шофьори и кондуктори, както и текущи разходи за ремонт на рейсовете“, допълват те. Според Петко Ангелов от „Автобусни превози “ всеки месец фирмите трупат по 100 000 лева загуби. Имали по 2-3 неплатени вноски към лизинговите компании за новозакупените автобуси. Пловдив е от малкото градове, където градският транспорт е напълно обновен, а рейсовете са с най-висок екологичен клас. За всеки от тях собствениците на фирми са броили по 100-150 хил. евро. „Ако ситуацията продължи, сме изправени пред фалит“, притеснени са превозвачите .
Димитър Чолаков от „Автотранс 2000″ потвърди, че положението е критично. По думите му горивата са поскъпнали, а направените инвестиции в покупка на нови автобуси се оказали непосилни. По изчисления на превозвачите пловдивската община трябва да увеличи компенсациите им с 3,6 млн. лева годишно. В новия проектобюджет за т.г., който ще се гледа на 30 януари, обаче няма такова завишение. В него фигурира досегашната цифра от близо 6 млн. лв. В нея влизат и картите, които градската управа закупува за своите служители. Тези пари обаче не можели да покрият разходите. Цената на билета си остава 1 лев.
Финансов колапс е надвиснал във всяка от превозваческите фирми – „Автотранс 2000″. „Автобусни превози „, „Меритранс 2017″, „Хеброс бус“, КЗТ „Златанови“ и „Алмабус“. В тях работят 1200 души. „От месеци сме на загуба, а минималната работна заплата се вдигна и това утежнява положението“, изтъкват транспортните шефове.