Строителят на пътя между София и Своге, където в събота стана тежка катастрофа и загинаха 17 души, прехвърли вината за състоянието на отсечката върху Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). Пред „Дарик“ председателят на Надзорния съвет на „Трейс груп холд“ Николай Михайлов обясни, че пътят е строен по задание на АПИ, и че това задание на практика е сгрешено.
Като първи пропуск Михайлов посочва наличието на бордюр на пътя. „Аз не одобрявам изграждането на бордюри до пътното платно особено в такъв рисков участък, където стана катастрофата“, каза Михайлов. Според него при запрашаване на пътя, а след това и при дъжд, мръсотията, която се събира край бордюра, може да намали допълнително сцеплението между гумите и пътното платно.
Друг недостатък на проекта, според Михайлов, е че той е правен много отдавна и не е отчетен големият трафик, който се получава сега заради ремонтите по магистрала „Хемус“.
„Тук има един голям проблем, защото този път е правен по критериите и нормативните документи за второкласен път, като се е имало предвид, че не е толкова натоварен по времето, когато са правени проектите. Ако строителят е направил пътя преди четири години, проектите са правени няколко години преди това. Разбирате ли, когато е правен проектът, заданието за този път може би са минали поне седем-осем години. Тогава са заложени съвсем други критерии. В последните две-три години, вследствие на ремонта на магистрала „Хемус“, основният товарен трафик минава през този път. Тоест, в един момент пътят от второкласен се оказва първокласен с много тежък трафик. В тази обстановка, при леви наклони и при тежък трафик много по-бързо се износва самата настилка“, каза Михайлов.
Той е на мнение, че трябва да се променят критериите за строителство, особено след климатичните промени в последните години и честите обилни валежи, които също се отразяват на трасетата в страната.
Междувременно разследващи и жандармерия са влезли вчера в сградата на „Трейс Груп“ в София и са иззели документация, съобщи бТВ.