Тунелът под Шипка ще се строи!?!

Правителството потвърди ангажимента си към строителството на тунел под връх Шипка, но това ще стане при свободен ресурс по ОП „Транспорт“ за новия програмен период или със средства от бюджета, но при липсата на дефицит. Това става ясно от правителствено решение, публикувано от пресслужбата на Министерския съвет.
 
Индикативната стойност на втората фаза на обходния път на град Габрово е 520 млн. лева. Плановете за тунел под връх Шипка са част от тази фаза на проекта, която трябва да бъде изпълнена в периода 2016 – 2020 година. Строителството включва пътен участък с дължина от 10,7 километра и тунел с дължина от 3,22 километра.
 
Първата фаза от обхода на Габрово в момента е на етап строителство. Тя предвижда изграждането на пътен участък от 23,25 километра, който да свърже обхода със съществуващия първокласен път между Велико Търново и Габрово.
 
Финансирането на проекта е по договор за безвъзмездна помощ между транспортното министерство и Агенция „Пътна инфраструктура“. Средствата за първата фаза на проекта са на стойност 98,5 млн. лева.
 
Обходният път на Габрово е част от Трансевропейски коридор IX Букурещ – Русе – Димитровград – Александруполис. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на страната и е възлова точка при движението на транспортните потоци в посока Север – Юг.
Източник: Investor
Автомобилен транспорт

Новите електромобили Citroen за 6000 евро вече излязоха на пътя

Градският електрически автомобил Citroen Ami, представен от френската марка през февруари тази година, стана част от автопарка на услуга под наем. Самата кола е невероятно компактна. Размерите й са: дължина […]

Автомобилен транспорт

Българин надмина Tesla с електромобил, който вдига 500 км/ч и изминава 1000 км

Българин създаде нов уникално бърз спортен електрически автомобил, който вдига близо 500 километра в час и е с мощност от над 5000 конски сили. За сравнение един от най-продаваните електромобили […]

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]