Турски и китайски фирми с интерес към летище Пловдив

 

Днес изтича срокът за подаване на оферти, официалното им отваряне е утре
Четири компании, сред които турски и китайски инвеститори, имат интерес към процедурата за концесия на летище Пловдив , научи "Стандарт". Крайният срок за подаване на оферти изтича в 17 часа днес, а отварянето им ще бъде утре.От турска страна интерес са проявили големият летищен оператор TAV Airports и "Кьошдере груп" на турския ексдепутат Ибрахим Кьошдере. Освен най-големите летища в Турция TAV Airports оперира и аерогарите на Загреб, Рига, Скопие, Охрид, Тбилиси, Батуми, както и две летища в Тунис и едно в Саудитска Арабия. До редакционното приключване на броя обаче нямаше потвърждение, че турските компании ще подадат оферти за участие в процедурата. Неотдавна сериозен интерес към концесията на летище Пловдив обяви най-голямата строителна компания в Китай "Чайна канстръкшън". Китайците заявили, че искат да построят модерен карго терминал на аеропорта като основен логистичен център в Югоизточна Европа. Летище Пловдив се намира на стратегическо място – в центъра на Тракия и на Балканите, близо до магистралите "Тракия" и "Марица". То обслужва бъдещата културна столица на Европа, големите зимни курорти в Родопите, а печели и като резервно на летище София . Летище Пловдив разполага с обновен пътнически терминал, полоса за излитане и кацане с дължина 2500 м и терен от 2 376,5 дка. В действащия до 2033 г. Генерален план на летище Пловдив е предвидено изграждане на карго терминал, втори пътнически терминал, нов склад за горива, както и удължаване на пистата с 400 м в източна посока -до 2900 метра.Бъдещият концесионер трябва да изготвя периодични актуализации на Генералния план, а до 2033 г. да изработи и нов Генерален план. През 35-те години на концесията концесионерът трябва задължително да инвестира не по-малко от 35,267 млн. евро без ДДС, 16,791 млн. от които – само през първите пет години. Концесионерът ще дължи еднократно концесионно плащане в размер на 150 хил. лв. без ДДС, което трябва да плати до 30 дни след подписване на концесионния договор. Той ще плаща и годишно концесионно възнаграждение, чиято фиксирана част ще бъде не по-малко от 100 хил. лв. без ДДС годишно, а променливата му част ще бъде не по-малко от 5% от общия размер на нетните приходи от дейности за всяка година. Изискванията към кандидатите са да имат над 1 млн. лв. основен капитал и балансова и/ или пазарна стойност на дълготрайните материални активи не по малко от 20 млн. евро. Те трябва да имат опит над 5 години през последните 10 в опериране на международно летище с пътнико-поток над 1 млн. пътници и/или товарооборот над 40 хил. тона годишно. Всеки кандидат трябва да е внесъл банкова гаранции за участие в размер на 150 хил. лв. Критериите за оценка на офертите са размер на годишно концесионно плащане (с относителна тежест 40%), инвестиционна програма (35%) и програма за развитие (с тежест 25 на сто).***текст под снимкаЗам.-министърът на земеделието Свилен Костов посети 14-ото изложение от кампанията на министерството "Подкрепяме българското", което се проведе в Плевен. 31 производители от региона представиха млечни, месни, хлебни и много други продукти

 

Източник: http://www.crossdisplay.bg, 19.09.2016г.

Автомобилен транспорт

Служебният кабинет върна Бойко Рановски в Автомобилна администрация

Бойко Рановски се връща начело на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация, съобщиха Нова и бТВ.  Рановски бе освободен от поста в средата на февруари, като той самият обясни, че не е […]

ЖП транспорт

Железничари с отворено писмо до транспортния министър

На дневен ред може би е необходимо предприемането на стъпки за изготвяне и приемане на национална транспортна политика, както и актуализиране на търговските политики в железопътните дружества с цел привличане […]

ЖП транспорт

Бившият директор на НКЖИ Красимир Папукчийски стана зам.-министър на транспорта

Със заповед на министър-председателя Гълъб Донев са назначени трима заместник-министри. На длъжността заместник-министър на транспорта и съобщенията е назначен Красимир Папукчийски. Заемал е различни ръководни длъжности в Национална компания „Железопътна […]