Глобалният доставчик на мобилност FlixBus и частната инвестиционна компания Actera Group постигнаха споразумение относно най-утвърдената в Турция междуградска автобусна компания Kamil Koç, да се присъедини към мрежата на FlixBus. Kamil Koç обслужва 61 града в цяла Турция и през 2018 г. е транспортирала над 20 милиона души. Компанията ще бъде постепенно интегрирана в обширната мрежа на FlixBus, която вече предлага над 350 000 ежедневни връзки до над 2000 дестинации в 28 европейски държави и САЩ. Сделката ще влезе в сила след одобрение от съответните органи и се очаква да приключи през следващите седмици.
Технологията и предприемаческия дух се срещат с почти век опит
Коментирайки сделката, Йохен Енгерт, изпълнителен директор и основател на FlixBus, заяви: „Ние сме изключително щастливи да приветстваме Kamil Koç в семейството, за да започне нова ера на турския пазар на мобилност. Нашата визия е да предложим зелена и интелигентна мобилност за всички и ние сме развълнувани да разширим нашия иновативен дух, интелигентни услуги и високи стандарти за безопасност и качество на пътуващите с автобуси и в Турция, като същевременно се възползваме от местното ноу-хау на Kamil Koç. След оценка на бизнеса, ние ще работим за разширяване на съществуващата мрежа още повече и за оптимизиране на графиците към търсенето – всичко това се основава на нашите все повече задвижвани от данни инструменти и алгоритми – за подобряване на клиентското изживяване. С нашата технологична платформа и други продуктови иновации пътниците в турските автобуси ще се възползват от достъпна мобилност, високи стандарти за безопасност, отлично обслужване и по-пълни и удобни възможности за пътуване.”
От стартъп до международен играч
Основан през 2013 г. след дерегулирането на автобусния пазар в Германия, Flixbus бързо се превърна в най-голямата междуградска автобусна мрежа, като помогна на над 100 милиона души да достигнат дестинациите си. Като уникална комбинация от технологичен старт, платформа за електронна търговия и транспортна компания, FlixBus създаде мрежа, която сега обхваща 30 страни, с визия да се разшири до повече пазари и региони в близко бъдеще. След по-малко от шест години, Flixbus стана пазарен лидер в няколко европейски страни, включително Германия, Италия, Франция, Бенелюкс и Полша и е създал над 10 000 работни места в бранша. Само през 2018 г. компанията превозва 45 милиона пътници в цяла Европа и САЩ.