Uber се отказва от BG екипа си за подкрепа на шофьорите

Технологичният стартъп Uber се отказва от местния си екип, който подкрепяше и съветваше шофьорите на компанията в България, научи Investor.bg. За решението става ясно от съобщения, разпратени от българското поделение на компанията до партньорите в страната. От стартъпа молят всички шофьори "да не посещават местните офиси". Също така се съобщава, че имейл адресът partnerssofia@uber .com няма да бъде активен след 15 октомври. От компанията все пак поясняват, че работят съвместно с партньори от информационно-технологичната индустрия, за да поставят "новите дигитални услуги като Uber в действащото законодателство" и се надяват услугата да бъде рестартирана в София възможно най-бързо. Investor.bg не успя да се свърже с компанията и нейния генерален директор Димитър Радуков. Имейл адресът му също не е активен. Обслужващата Uber агенция D&D също няма връзка със стартъпа, откакто са били прекратени услугите ? в столицата ни. Решението на компанията не е изненадващо предвид затрудненията, които компанията срещна в България. Uber навлезе в страната с услугата си UberХ на 9 декември 2014 г. Чрез платформата пътници правеха заявки за споделяне на превоз в рамките на населено място. Шофьорите установяваха контакт и си поделяха част от разходите за използване на личните си автомобили чрез споделеното пътуване. Това обаче предизвика негативна реакция на таксиметровия бранш и антимонополният регулатор забрани приложението. В края на септември 2015 г. Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), че услугата за превози трябва да "преустанови некоректните практики". Към този момент компанията имаше около 40 хил. потребители в София. ВАС се произнесе обаче само процедурно относно незабавното изпълнение на решението на КЗК без да се произнася по съществото на спора. Предстои съдът да разгледа по същество жалбата на Uber срещу решението на КЗК. С други думи, ВАС на практика все още не е решил дали Uber нарушава законите на България, или не. В средата на ноември в студиото на Bloomberg TV Bulgaria Радуков каза, че решението на КЗК за забрана на операциите на Uber в България нарушава европейската директива за електронни услуги, както и член 56 от договора за Европейския съюз (ЕС), който не позволява на една държава да ограничава услуги, които се предоставят от фирма от друга държава. Припомняме, че през януари в блиц интервю за Investor.bg генералният мениджър на компанията за България Димитър Радуков заяви, че "Uber има нужда да назначи поне 40-50 инженери в София през 2016 г.". В началото на годината компанията обяви, че стартира кампания за набиране на софтуерни инженери за разширяване на своя център за разработка на софтуер, базиран в София. През лятото компанията получи сертификат за инвестиция клас А за проект за разширяване на съществуващия си научноизследователски център за разработка и поддръжка на високотехнологичен софтуер. В него тогава работеха над 20 инженери, наети на пълен работен ден. Планът на компанията беше да увеличи персонала до 60 души в рамките на една година.
реклама
Източник: www.cross.bg
ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]