Участъкът от „Хемус“, за който поръчката бе спряна, ще се раздели на четири лота

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова съобщи по време на парламентарния контрол, че участъкът от 60 километра на магистрала "Хемус" ще бъде разделен на четири подучастъка (лотове). Това е трасето, поръчката за изпълнение на която беше спряна след разпореждане от страна на премиера заради "съмнения в обществото".

За първия, който е десет километра и ще е от Ябланица до Боаза, не се налага ново проектиране, а малко намаляване на габарита, за да се намали обявената стойност на изграждането, което е направено и е възложено, обясни Павлова, цитирана от БТА. След като преминат обжалванията на процедурата, има възможност да обявим още през юни обществена поръчка по новия Закон за обществените поръчки, каза министърът.

За останалите три участъка, които ще са с дължина от по 15-17 километра, ще се възложи препроектиране, защото това са участъците, в които се налага да отпаднат тунелните решения и големите виадукти, да бъде намален габаритът и обхватът им. Целта е по този начин да се спестят поне 150 млн. лв. Предвижда се още проектната скорост да се намали на 120 км при разрешение по закон по магистралите 140 км. в. час отново с цел пестене на пари.

След това предстоят промени в ОВОС, след което за тези участъци също ще бъде обявена обществена поръчка за избор на изпълнител. Дали ще бъде на принципа икономически най-изгода оферта или ще е на най-ниска цена, предстои да се обсъди, каза министърът. Когато говорим за по-сложни съоръжения, е важно освен най-ниската цена да вземат предвид както възможностите, така и опит при изграждане на такива съоръжения, коментира министърът.

Магистрала "Хемус" остава приоритет, заяви министър Павлова. Обявената тръжна процедурата е прекратена законосъобразно, няма нарушения в процедурата, има некоректни изчисления на индикативните стойности от служителите на Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти", като те са направени по предварителните проекти, а не по окончателното идейно проектиране, което излиза по-късно. Служителите са определи индикативната стойност, без да се съобразят с необходимостта от изграждането на сложните съоръжения – тунели и виадукти, посочи тя.

Междувременно беше взето решение инфраструктураната компания, създадена по време на първия кабинет "Борисов" да бъде закрита.

След като бъдат приети необходимите законови промени, проектът се очаква да бъде отново поет от Агенция "Пътна инфраструктура".

Ако новата поръчка не се обжалва, строителството на участъка може да започне в края на лятото, прогнозира Павлова.

Източник : www.dnevnik.bg

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]