Участъкът от „Хемус“, за който поръчката бе спряна, ще се раздели на четири лота

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова съобщи по време на парламентарния контрол, че участъкът от 60 километра на магистрала "Хемус" ще бъде разделен на четири подучастъка (лотове). Това е трасето, поръчката за изпълнение на която беше спряна след разпореждане от страна на премиера заради "съмнения в обществото".

За първия, който е десет километра и ще е от Ябланица до Боаза, не се налага ново проектиране, а малко намаляване на габарита, за да се намали обявената стойност на изграждането, което е направено и е възложено, обясни Павлова, цитирана от БТА. След като преминат обжалванията на процедурата, има възможност да обявим още през юни обществена поръчка по новия Закон за обществените поръчки, каза министърът.

За останалите три участъка, които ще са с дължина от по 15-17 километра, ще се възложи препроектиране, защото това са участъците, в които се налага да отпаднат тунелните решения и големите виадукти, да бъде намален габаритът и обхватът им. Целта е по този начин да се спестят поне 150 млн. лв. Предвижда се още проектната скорост да се намали на 120 км при разрешение по закон по магистралите 140 км. в. час отново с цел пестене на пари.

След това предстоят промени в ОВОС, след което за тези участъци също ще бъде обявена обществена поръчка за избор на изпълнител. Дали ще бъде на принципа икономически най-изгода оферта или ще е на най-ниска цена, предстои да се обсъди, каза министърът. Когато говорим за по-сложни съоръжения, е важно освен най-ниската цена да вземат предвид както възможностите, така и опит при изграждане на такива съоръжения, коментира министърът.

Магистрала "Хемус" остава приоритет, заяви министър Павлова. Обявената тръжна процедурата е прекратена законосъобразно, няма нарушения в процедурата, има некоректни изчисления на индикативните стойности от служителите на Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти", като те са направени по предварителните проекти, а не по окончателното идейно проектиране, което излиза по-късно. Служителите са определи индикативната стойност, без да се съобразят с необходимостта от изграждането на сложните съоръжения – тунели и виадукти, посочи тя.

Междувременно беше взето решение инфраструктураната компания, създадена по време на първия кабинет "Борисов" да бъде закрита.

След като бъдат приети необходимите законови промени, проектът се очаква да бъде отново поет от Агенция "Пътна инфраструктура".

Ако новата поръчка не се обжалва, строителството на участъка може да започне в края на лятото, прогнозира Павлова.

Източник : www.dnevnik.bg

ЖП транспорт

Бланка за кандидатстване по НПВУ за закупуване на нов подвижен състав

Осигуряване на устойчива и транспортна свързаност и услуга по електрифицирани и рехабилитирани ЖП участъци за 160км/ч, чрез закупуване на енергийно-ефективен и комфортен подвижен ЖП състав. БДЖ-Пътнически превози ЕООД изпълнява социална […]

Въздушен транспорт

ГОРЕЩО: Българската авиокомпания GullivAir получи разрешение за директни полети с A330 от София до САЩ

Българската стартираща авиокомпания GullivAir получи тази седмица разрешение да лети по редовни и чартърни полети до САЩ от Министерството на транспорта (DOT) на САЩ. Документацията на DOT разкрива, че превозвачът […]

ЖП транспорт

От Торино до Париж за 3 часа с влак, 3 млн. тира ще изчезнат от пътя (Графика)

03.03.2021 19:42; Виолина Христова, Рим 80104; Френски работници разглеждат карта на проекта за тунела. ЕС финансира 40% от проекта за високоскоростна жп линия между Италия и Франция След 30 години […]