Участъкът от „Хемус“, за който поръчката бе спряна, ще се раздели на четири лота

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова съобщи по време на парламентарния контрол, че участъкът от 60 километра на магистрала "Хемус" ще бъде разделен на четири подучастъка (лотове). Това е трасето, поръчката за изпълнение на която беше спряна след разпореждане от страна на премиера заради "съмнения в обществото".

За първия, който е десет километра и ще е от Ябланица до Боаза, не се налага ново проектиране, а малко намаляване на габарита, за да се намали обявената стойност на изграждането, което е направено и е възложено, обясни Павлова, цитирана от БТА. След като преминат обжалванията на процедурата, има възможност да обявим още през юни обществена поръчка по новия Закон за обществените поръчки, каза министърът.

За останалите три участъка, които ще са с дължина от по 15-17 километра, ще се възложи препроектиране, защото това са участъците, в които се налага да отпаднат тунелните решения и големите виадукти, да бъде намален габаритът и обхватът им. Целта е по този начин да се спестят поне 150 млн. лв. Предвижда се още проектната скорост да се намали на 120 км при разрешение по закон по магистралите 140 км. в. час отново с цел пестене на пари.

След това предстоят промени в ОВОС, след което за тези участъци също ще бъде обявена обществена поръчка за избор на изпълнител. Дали ще бъде на принципа икономически най-изгода оферта или ще е на най-ниска цена, предстои да се обсъди, каза министърът. Когато говорим за по-сложни съоръжения, е важно освен най-ниската цена да вземат предвид както възможностите, така и опит при изграждане на такива съоръжения, коментира министърът.

Магистрала "Хемус" остава приоритет, заяви министър Павлова. Обявената тръжна процедурата е прекратена законосъобразно, няма нарушения в процедурата, има некоректни изчисления на индикативните стойности от служителите на Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти", като те са направени по предварителните проекти, а не по окончателното идейно проектиране, което излиза по-късно. Служителите са определи индикативната стойност, без да се съобразят с необходимостта от изграждането на сложните съоръжения – тунели и виадукти, посочи тя.

Междувременно беше взето решение инфраструктураната компания, създадена по време на първия кабинет "Борисов" да бъде закрита.

След като бъдат приети необходимите законови промени, проектът се очаква да бъде отново поет от Агенция "Пътна инфраструктура".

Ако новата поръчка не се обжалва, строителството на участъка може да започне в края на лятото, прогнозира Павлова.

Източник : www.dnevnik.bg

ЖП транспорт

ВТУ „Т. Каблешков“ откри новата учебна година с иновативна лаборатория

На 14.09.2020г., в рамките на тържеството по случай откриването на новата академична учебна година, във Висшето транспортно училище „Тодор Каблешков“ бе официално открита специализирана лаборатория по “Технически средства за управление […]

ЖП транспорт

Освобождават жп операторите от инфраструктурни такси

Представителите на държавите членки в Съвета се споразумяха за мандат във връзка с предложението за даване на възможност на страните да подпомогнат сектора чрез освобождаване на железопътните дружества от определени инфраструктурни такси. Същевременно […]