
Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и експерти в УАСГ. Според проф. Добрин Денев, бивш ректор на УАСГ съществуват протоколи от строителството на моста, според които качеството на бетона, заложен в пилотите на 26 и 27 колона на моста, между които минава канала не съответства на заложените по проекта изисквания. Освен това трябва да се вземе предвид корозията на арматурата, която е половин милиметър на година, което означава близо 26 мм корозия .

Авторите на изследването показаха снимки от основата на двете колони, на които се вижда значителна ерозия , която е подкопала едната колона и на практика част от носещата конструкция виси във въздуха. Освен това се вижда, как противосвлачищните укрепвания около колоната липсват или са унищожени на места в близост до носещите конструкции.
Според авторите на изследването удълбочаването на канала в района на колоните ще увеличи въртящите моменти и респективно налягането, на което ще са подложени тези елементи.
„Може да се получи ситуация, при която ако два тежки товарни камиони набият едновременно спирачки на моста, носещата конструкция да се повреди или срути“, категоричен бе проф. Денев
Авторите на изследването бяха категорични, че държавата трябва вземе много бързи мерки за обследване на влиянието на проекта за удълбочаване върху безопасността на Аспаруховия мост. Според тях това трябва да стане в рамките на целия проект, който е на приблизителна стойност 450 млн. лв.
От държавата няма индикации, че са взели присърце проблема, коментира един от авторите на изследването доц. Кирил Ангелов от ВТУ “Тодор Каблешков”. Той обясни, че са искали достъп до проекта за удълбочаване, но им е бил отказан.