Удължават с 2 години договора на „Карат С“ за 15 линии в София

Столична община ще удължи с две години договорът на фирма „Карат С“ за обслужване на автобусните линии с номера 3, 6, 5, 7, 8, 10, 14, 1, 4, 69, 70, 114, 306, 123, 204, до Кокаляне, Пасарел, Долни Лозен и др. Това се посочва в доклад, който е изготвен от общинските съветници инж. Симеон Славчев от Политическа група 5 и д-р Ваня Тагарева от ГЕРБ, която е избрана от Панчарево. И двамата са членове на постоянната комисия на СОС по „Транспорт и туризъм“.

Анексът към договора на „Карат С“ ще влезе в сила, след като бъде одобрен от сесия на СОС. Срокът на действие ще е до провеждане на обществената поръчка за 30 нови автобуса на метан, но не по-дълго от 2 години.

Преди две сесии на СОС се разразиха спорове между ГЕРБ и БСП заради изтичащия договор на „Карат С“. Тогава кметът Йорданка Фандъкова обясни, че тези линии, ще се поемат от „Столичен автотранспорт“, но с доста по-стари автобуси и цената, на която ще возят, е по-висока от оферираната от частната фирма. „Карат С“ дава 3 лв. на километър пробег, а на Столичен автотранспорт ще излезе 3.06 лв., а може и по-скъпо.

„Маршрутите на съответните обслужващи линии са изпълнени с предизвикателства поради дългите разстояния, климатичните особености и планинските релефи, които са част от спецификите на тези крайни населени места. При тях няма алтернатива на други обществени транспортни средства, които да обслужват населението. В същото време, в част от Пакет 2 попадат градски автобусни линии, които обслужват трите най-големи села в страната – Лозен, Бистрица и Казичене. Не малко са конкретизираните до тук факти и аргументи, които следва да бъдат анализирани с цел вземане на целесъобразно и ефективно решение“, пише в доклада до СОС.

„Получихме много жалби и запитвания от хора, които живеят в тези села и райони. Всички те са обезпокоени за влошаването на качеството на услугата. А защо се стигна до тук, да се анексира договорът, това е друга тема“, заяви пред Topnovini.bg инж. Симеон Славчев.

По всички линии „Карат С“ ще използва 8-годишни автобуси, а Столичен автотранспорт ще пусне 30-годишни, които със сигурност ще направят пътуването на столичани ад под небето. Лятото хората ще припадат от жегата в 30-годишните смърдящи рейсове, а зимата ще зъзнат и ще се молят да не замръзнат.

Причината да се стигне до тази ситуация е прекратената процедура по обществена поръчка на Столична община за доставка на автобуси. В нея участва само една фирма и оферира дизелови коли. Те се оказват неизгодни за столицата заради замърсяването на въздуха, а и кандидат е само една фирма. За да няма съмнения, процедурата е прекратена.

Съвсем скоро за тези линии ще бъде пусната нова обществена поръчка за доставка на автобуси, които ще са на метан.

„Аз съм против концесиите за автобусните линии. Винаги съм смятал, че всичко трябва да е под шапката на Столична община, да е прозрачно и ясно. Сега обаче, общественият интерес и този на хората, живеещи в тези райони е по-важен и ние, като представители на местната власт, сме длъжни да се съобразим с тях“, коментира Славчев.