Уникален германски изследователски кораб вече е бургаски

Най-известният германски изследователски катамаран- „Haithabu”, вече е с регистрация в Бургас, научи faragency.bg. Придобит е от фирма „А ля мер“ и е базиран на пристанището в Свети Влас. Той е с дължина 25 метра, широчина 8 метра и газене 2,2 метра. Снабден е с два двигателя MAN-Dieselmotoren /Type D 2542 ME/ и достига скорост до 12 kn. Вече е готов да изпълни първите си задачи, съобщи за faragency.bg Георги Михов, един от собствениците на фирмата, закупила специализирания кораб . Мисиите му ще са свързани с опазване на водите, изследване на морското дъно, картографиране, наблюдение на морската флора и фауна, подводна археология, различни видове водолазни дейности и много други задачи по обследване и обезопасяване на крайбрежната ивица. „В разговори сме с потенциални клиенти. Има заявен сериозен интерес от страна на различни организации и може би през април ще започнат първите мисии на кораба”, каза още Георги Михов. „Haithabu” разполага с възможност да приеме различни технически съоръжения за изпълнение на разнообразни задачи, включително и мини-подводници. На борда си има и специална техника за сканиране на морското дъно. Съдът е проектиран и произведен по поръчка на немското правителство през 1982 година за изследователски нужди. Има 30-годишна служба по цялото немско крайбрежие в Северно море и каналите по р. Рейн, край Хамбург и други. Уникален е за Черно море заради 200-милния район на плаване и заради това, че осигурява провеждане на различни видове изследвания в плитки води. Такъв кораб няма нито в България, нито в друга страна на Черно море. Може да изпълнява различни задачи за правителствени и неправителствени организации. Преминал е ремонт в немска корабостроителница. Пристигнал е на борда на транспортен кораб до Истанбул, а до марина в Св. Власт е дошъл на ход. Уникалното при него е и че лесно може да бъде преоборудван за различни цели в зависимост от заданието, което ще се изпълнява. „Има много еко проекти, по които можем да работи. Корабът е мулти функционален. И не тежи с един лев на държавата”, коментира Георги Михов. „Запазили сме оригиналното му име. То носи 30 годишна история. В Интернет е пълно с информация за кораба-за участието му в различни научни проекти, издирвателни мисии и участия в различни операции. Haithabu е викингски град, който се намира в Северна Германия, близо до Дания. Откриването на града от подводните археолози и всички изследователски експедиции на мястото са извършени именно с този кораб . Той е участвал и в неутрализиране на мини от войните, в поставяне на навигационни знаци по морските пътища и в екологични мисии като установяване на рибни запаси, щети от замърсявания и много други ”, поясни още той. Корабът е разполагал с две подводници, които не са закупени към него, но от фирмата собственик обмислят възможността да го оборудват и с такава техника. „Мога да го управлявам и аз ако се наложи, но по принцип предстои набирането на професионален екипаж, като основно изискване за кандидатите да работят на борда на „Haithabu” ще бъде богатият опит”, заяви Георги Михов, който е носителят на наградата за най-добро българско морско ветроходно постижение за 2014 г. Една от причините за инвестицията на българската компания е фактът, че много от изследванията, извършвани в български води и финансирани от ЕС, не получават пълния размер на проектно финансиране заради подстандартни съдове, с които се извършват. С присъствието на „Haithabu” на българския пазар се гарантира, че няма да ставаме свидетели на изследвания, финансирани по европрограми, които се извършват с риболовни кораби и други подстандартни съдове в пълен разрез с изискванията, коментират от компанията, инвестирала в плавателния съд.

Източник : www.faragency.bg

Градски транспорт

Готвят ново орязване на градския транспорт в София

От гражданската организация „Спаси София“ са против готвеното съкращаване на градския транспорт в София. Идеята за намаляване на градския транспорт е обявена в доклад, внесен в Столичния общински съвет от […]

Автомобилен транспорт

Eнергото ще може да прекъсва зареждането на електромобилите

Масовизацията на електромобилите е сериозна заплаха за електропреносните мрежи в Европа, твърдят два независими доклада, изготвени от британския и австрийския енергийни регулатори. Във Великобритания Ofgem дори разработи предложение електропреносните компании да […]

Автомобилен транспорт

Отлагат „Пакет Мобилност“ до края на октомври

Прилагането на „Пакет Мобилност“ по отношение на спорните въпроси се отлага до края на октомври. Това е второто „негласно удължаване на периода, в който фирмите няма да бъдат санкционирани за […]