Управленската програма: първо толсистемата, после 1,5 млрд. лв. за по-високи пенсии

Изграждането на тол-система за таксуване на автомобилите на пътя до август 2018 г. ще е основният приоритет в управленската програма на правителството. Тя бе приета в сряда от Министерския съвет.„И тогава вече ще се съглася и с колегите патриоти, че имайки толсистема-та, можем да освободим около милиард и половина, да мислим за пенсии и за другите социални неща. Без да пипаме парите от бюджета, сметките излизат без тези трансфери, които сега правим“, обясни премиерът Бойко Борисов по време на заседанието, става ясно от разпространена от правителството стенограма.Точно 902 мерки и 65 приоритета са залегнали в управленската програма до 2021 г. „Всеки ден работа! Просто нямаме алтернатива,няма по-добри от нас и всеки ден трябва максимално да се доказваме и да си изпълняваме програмата“, заръча на министрите Борисов.Той напомни, че документът е съставен в изпълнение на подписаното коалиционно споразумение между ГЕРБ и „Обединени патриоти“ и е съобразен с приоритетите, разписани в него.Основните сред тях са доходи, сигурност, икономически прогрес, свобода и демокрация, както и прозрачност в управлението.Правителството ще се бори и с негативните демографски тенденции, както и за минимизиране на рисковете и неутрализиране на опасностите за националната сигурност на България. Сред основните задачи е още гарантирането на ефективна, бърза и справедлива съдебна власт.В мерките е записано и че трябва да се проведе твърда политика за ликвидиране на неграмотността и подобряване на здравето на нацията.Пред кабинета „Борисов 3″ стои още гарантиране на енергийната сигурност, повишаване на растежа и конкурентоспо-собността на българската икономика.Втората основна задача след толсистемата пред регионалното министерство ще е магистрала,,Хе-мус“. Образно казано, до края на мандата да можем да стигнем по новите отсечки до Търново и Търговище, поставя задача Борисов.От правителството започват да мислят и за разширение с още една лента на магистрала „Тракия“ към Пловдив„Извадихме статистиката от камерите на АПИ -между 45 и 50 хил. автомобила се движат по „Тракия“ на денонощие. 25 хил. ТИР-а са минали за три дни“, сочи Борисов защо е нужно да се разшири най-натоваренот трасе у нас.Премиерът отново повдигна въпроса и за жалбите пред КЗК, които спират реализирането на проектите и най-вече на ТОЛ-системата.„ В момента, в който се произнесе КЗК, минута след това пристига жалба! Години наред!“, възмутен е той. Според него парите от толтаксите ще стигнат и за изграждането на магистрала „Хемус“, на пътя Ботевград – Мездра. „Милион и половина на ден губим! Обжалване, обжалване, обжалване, обжалване от „Суходолска“.Проверихме жалбоподателя, той мете пред „Пирогов“, дава за пример Борисов. Той е възложил на регионалното министерство да се обособи държавно предприятие по специалния Закон за обществените поръчки.„Ако и сега не стане, ще търсим вашата подкрепа да го направим по този начин, с държавно предприятие. Целта ни е юли -август догодина толсистемата да работи. Смятайте колко пари ще се загубят и са загубени за тези години досега“, обяснява Борисов.Основен приоритет пред министерството на транспорта ще е обновяването на подвижния състав, влаковете и локомотивите, обясни ресорният министър Ивайло Московски след правителственото заседание. Заради жегите и възрастта им те се палят и са опасни, подчертава и премиерът.„Знаете, изградихме стотици километри нови жп линии, ^хабилитирани с нови контактни мрежи, които позволяват до 180-200 км/ч да се движат влаковете. Искам да видя по линиите София – Бургас, София – Варна нови влакове. 100% екологично чисто и много по-сигурно“, заръчва Борисов.

 

24 часа