Усилено работим по модернизирането на жп направлението от Сърбия до Бургас

Усилено работим по модернизирането на железопътното направление от Сърбия до Бургас, както и по жп отклоненията към Гърция и Турция. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски в Пловдив при откриването на международна конференция, посветена на логистиката и комбинирания превоз на товари в Югоизточна Европа.
По думите му до края на тази година ще е
готово железопътното трасе от Септември до Свиленград, по което пътническите влакове
ще се движат със скорост до 160 км/ч, а товарните до 120 км/ч. Той допълни, че модернизирането на жп направлението от Сърбия до Бургас ще продължи и през следващия програмен период до 2020 г.
Транспортният министър съобщи, че от 2007 г. до 2013 г. по ОП "Транспорт" са
финансирани 118 проекта на обща стойност близо 4 милиарда лева. До края на 2016 г. се очаква усвояването на европейски средства да бъде 98 сто. По думите му, досега са рехабилитирани близо 500 км жп линии, които се оборудват с модерна система
за управление на влаковото движение ERTMS. Също така са построени 260 км нови автомагистрали, 31 км нови първокласни пътища и 19 км пътища са рехабилитирани. Московски обяви, че очаква до края на октомври тази година да приключат
работите по интермодалния терминал в Пловдив и добави, че този във Варна е на етап техническото проектиране. Такъв тип съоръжения се планира да се изградят в София и на речните пристанища Видин и Русе. България е единствената държава от ЕС, която се пресича от пет трансевропейски коридора, което по думите на Московски е предизвикателство за страната ни и трябва да се използва.
Като предизвикателство пред ведомството Московски посочи довършването на железопътната връзка от Септември в посока София и сръбската граница. Той припомни за модернизацията на сградите на гарите в София, Бургас, Пазарджик, а при възможност ще се извърши рехабилитация и на останалите гари по направлението.

Източник : www.bta.bg

ЖП транспорт

Общият език за европейските машинисти: допълнително препятствие или решение?

март 25, 2023

Европейският железопътен сектор остава разделен: трябва ли да има общ език за трансгранични влакови операции за персонал като машинисти, персонал и ръководители на движението? Забележителното е, че товарната асоциация ERFA, […]

ЖП транспорт

Deutsche Bahn отново в окото на бурята заради финансите и преструктурирането

март 24, 2023

Deutsche Bahn (DB) се оказва отново в центъра на вниманието в Германия поради настоящото финансово положение на компанията и текущите планове за преструктуриране и разделяне на групата. Спорът последва тревожен […]

ЖП транспорт

Олег Петков: За да управляваш успешно железниците, трябва да си професионалист и да си отговорен пред обществото

март 20, 2023

За да управляваш успешно държавен железопътен транспорт ти трябват две задължителни качества – Чувство за отговорност пред обществото и професионални познания и практически опит.       За съжаление през […]