В БДЖ зрее напрежение

Проблемите са заради висящия все още план за стабилизиране на холдинга и ниските заплати на железничарите

В БДЖ зрее напрежение, стана ясно вчера на пресконференция в КТ "Подкрепа", организирана от федерация "Транспортни работници" към синдиката. Причините са свързани с плана за стабилизиране на холдинга и заради работните заплати на железничарите. 30 млн. лв. допълнително трябва да се дават към субсидията в момента на БДЖ , за да може да стъпи на краката си и да изпълнява програмата си – да закупи нов подвижен състав и да тръгне нагоре, казаха от синдиката.От "Подкрепа" настояха вчера Министерството на финансите да подкрепи Плана за стабилизиране на БДЖ 2015-2022 г. Инж. Марио Нинов, зам.-председател на федерация 'Транспортни работници" – КТ "Подкрепа", припомни, че миналата година имаше напрежение в железничарските среди заради намерението за спиране на влакове. Управляващите се отказаха впоследствие от това си намерение и беше написан План за стабилизиране на БДЖ 2015-2022 г. Всички парламентарно представени сили подкрепят това, но моментът, в който се стигна до осигуряване на финансовата подкрепа, за да може наистина това да се случи, стана ясно, че финансовият министър Горанов не го подкрепя, обявиха от синдиката.В петък миналата седмица се предвиждаше на транспортна комисия в НС планът да бъде разгледан, но финансовият министър не дойде и заседанието не се проведе. По-късно Горанов, заяви че няма да одобри стратегията за оздравяване и развитие на железниците, защото се нуждае от стотици страници корекции, преди да получи подкрепа."Г-н финансовият министър независимо, че беше в сградата на парламента, си стоя долу в стаята на парламентарната група и не се качи на горния етаж, където беше заседанието на комисията по транспорт", каза Нинов.От синдиката очакват Горанов да им отговори на въпроса: "Защо финансовото министерство не желае да подкрепи 7-годишния план за стабилизиране на БДЖ ". Оттам обърнаха внимание на факта, че в момента се формира бюджетът за следващата година и ако се пропусне да се формира в него финансирането на този план, това означава, че нищо просто няма да излезе.От КТ "Подкрепа" очакват и друго напрежение, отново свързано с финансирането на компанията. То се отнася до колективния трудов договор, в който има условия, че при повишаване на минималната работна заплата се вдигат заплатите със съответния процент. На 1 януари догодина минималната работна заплата ще стане 420 лв., а в момента в НКЖИ минималната заплата е 394 лв., а в БДЖ 400 лв. Това означава, че заплатите в двете кампании би трябвало да се вдигнат, каза Нинов. "Истината е такава, че в БДЖ и НКЖИ всеки ден напускат хора", каза синдикалистът.

http://www.crossdisplay.bg,07.10.2015,
Дума

Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]

Въздушен транспорт

Летете пеша, бе!

Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично таксите за догодина. Ryanair ще преразгледа полетите си от София като маршрути и честотa Темата накратко Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично […]