СЛЕД 92 години, в Индия кабинета реши на 21 септември, за да се откаже от британския ера наследството на ежегодно представя отделна железопътна бюджета в парламента.
Решението е възобновило спекулациите, че правителството на министър-председател г-н Нарендра Моди възнамерява да преструктурира индийските железници (IR) по търговски линии. Правителството и едновременно работещи други политически реформи, включително въвеждането на счетоводна система за корпоративно и създаването на железопътна тарифна регулатор, който ще бъде известен като орган за развитие на железопътната.
Изръмжа под тежестта на очакванитее проекти на стойност почти Rs 5000bn ($ US 74.6bn), финансови цели IR тази година са се появили нестабилни поради очакваната печалба на Rs 400 млрд ($ US 6 млрд), за да отговори на ангажиментите на 7-ми Pay комисия. загуби IR е в сегмента на пътници се очаква да бъде по-висока Rs 320bn.
С продължаващите дефицити в товарни и пътнически печалби през първото тримесечие на текущата финансова година, е вероятно, че ПП ще надхвърли тази година целевата операционна Ratio на 92% с няколко процентни пункта.
Въпреки че това е малко вероятно, индийското правителство ще поеме цялата финансова тежест IR е, сливане на бюджета релса с общия бюджет ще гарантира, че IR вече не ще трябва да плати дивидент за сметка на брутният компонент бюджетната подкрепа от бюджета на железопътен транспорт.
Тежестта на дивидент е около Rs 90 млрд през последните години и се очаква да достигне Rs 100 милиарда през текущата финансова година.