В Русия ще правят безпилотни комбайни

Няколко водещи руски компании са решили до две години да създадат прототип на перспективния според тях безпилотен комбайн. Стартът на програмата за разработка на автономен комбайн бе даден в Татарстан – със създаването на специализирания агрохолдинг „Агрополис“, в който ще се произвежда „умната техника“ за нуждите на селското стопанство, съобщава в. "Руски дневник"  Предполага се, че в близките пет години общият обем на инвестициите в проекта „Агрополис“ ще достигне $225 милиона, а другите компании замесени в разработката са най-големия руски производител на селскостопанска техника „Ростселмаш“, един от водещите аграрни холдинги в република Татарстан „Союз-агро“ и руската IT компания Cognitive Technologies.

Можем да кажем, че безпилотният комбайн ще е изцяло руски проект.

„В основата на тази роботизирана техника лежат нашите разработки за камионите КАМАЗ, при които камера и компютър създават така наречения „виртуален тунел“, благодарение на който техниката сама разбира накъде трябва да се насочи“, разказа Олга Ускова, президент на групата компании Cognitive Technologies пред „Руски дневник“.

Според думите ѝ руските разработки не отстъпват на водещите в това направление чужди компании, като Google.

Ускова дори твърди, че руските разработки превъзхождат западните по някои показатели.

По думите ѝ другите системи в по-голяма степен са предвидени за идеални условия на пътната инфраструктура – маркировка, табели, знаци, умни пътища.

А системите на Cognitive Technologies са ориентирани към руските условия и могат да се използват при липсата на каквато и да била маркировка.

Цялата работа е в това, че компанията използва в качеството ѝ на технологична основа така наречената пасивна технология – поглъщаща сигнала – модел на компютърното зрение, когато необходимата за управление информация се осигурява от видеокамерите на безпилотника.

Този подход се използва в Русия в допълнение към активния модел, който предполага използването на излъчващи прибори – радари и лидари, които определят разстоянието и скоростта на обектите.

Източник : www.blitz.bg

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]