Това съобщават от руската национална жп компания ОАО „РЖД“.
В хода на експеримента беше необходимо да се потвърди правилното изчисление на местоположението на оборудването и зареждащите станции за локомотиви с газови двигатели в северната част на окръг Урал и да се определи критичната маса на товарните влакове за локомотиви с газови турбини от серията GT1h на посоченото място.
По време на първия експериментален път Сургут – Лимбах – Корочаево (636 км) влакът е изминал разстоянието без презареждане, като е превозвал товари с тегло до 7 т. През второто пътуване по маршрута Лимбах – Сургут (532 km) са превозвани 9 т товари без презареждане на локомотива.
Горивото за двете пътувания е стигнало, като дори е имало остатък, което също потвърждава коректността на предварителните изчисления за местата за зареждане на локомотива с втечнен природен газ.