В Сингапур махат шофьорите от градския транспорт

Бъдещето на обществения транспорт вече е тук, а в него няма място за шофьори. SMRT – втората по големина компания за публични превози в Сингапур, анонсира партньорство с холандската компания 2getthere, което ще позволи в мегаполиса да се появят возила без шофьори, съобщи mental floss.

Двете компании създават смесено предприятие, наречено 2getthere Asia, което ще започне да предлага услуги, елиминиращи човешкия фактор, още тази година.

За футуристичните превозни средства, които предстои да се появят по улиците на Сингапур, се съобщава, че са с изцяло електрическо захранване. Те ще се движат по периферни пътища и ще работят при всякакви метеорологични условия. Мащабът на проекта е да се доставят достатъчно на брой 24-местни автономни транспортни средства, които да возят по 8000 души на час в Града на лъва.

"Този проект всъщност ще обедини знания и опит, събирани в продължение на десетилетия. Ще видите едни напълно ефективно функциониращи иновационни технологии, които ще позволят на хората да ползват един по-удобен и надежден транспорт", заяви основателят на 2getthere Карел ван Хелсдинген.

Технологии на холандската компания вече се използват експериментално в Ротердам и Абу Даби, което ни доближава все повече до транспортните кабини, които доскоро гледахме само в научно-фантастични филми като "Зов за завръщане".

Източник : www.clubz.bg

Воден транспорт

Риболовците очакват съдействие от държавата за освобождаване на корабите

март 27, 2023

Риболовците от трите задържани в Румъния наши кораби очакват по-късно днес да се срещнат с ресорния земеделски зам.-министър Георги Събев в Балчик. Пред него те ще настояват за съдействие от […]

ЖП транспорт

Интермодалният транспорт става все по-важен, България планира още 5 терминала

март 26, 2023

Пренасянето на товари, използвайки няколко вида транспорт, е бъдещето не само за нашата страна, но и за цяла Европа. Основният принцип на интермодалния транспорт е да се използва железопътен транспорт за […]

ЖП транспорт

Общият език за европейските машинисти: допълнително препятствие или решение?

март 25, 2023

Европейският железопътен сектор остава разделен: трябва ли да има общ език за трансгранични влакови операции за персонал като машинисти, персонал и ръководители на движението? Забележителното е, че товарната асоциация ERFA, […]