В сутрешните часове влаковете за София вече на 20 минути

 

От неделя влиза в сила нов график за движение на БДЖ . В новата транспортна схема е заложено най-натоварените крайградски пътнически влакове да пътуват на по-чести интервали . При изготвянето на новата транспортна схема е предвидено движението на влаковете в участъците с най-голям брой пътници в работните дни да се осъществява на по-чести интервали. В сутрешните часове влаковете по направлението Перник – София ще се движат на интервал от 20 минути, а в следобедните часове и вечер композициите по направлението София – Перник ще се движат на интервал от 40 минути.
През следващата година ще се запази обемът на превозите, заложен в сключения договор с държавата за извършване на обществени превозни услуги, като ще се запазят и транспортните схеми в повечето региони в досега действащия график за движение.
С влизането в сила на новото разписание ще бъде възстановено директното движение в участъка Свиленград – София на международния влак от Истанбул за София. Запазва се връзката София Крайова, която ще се осъществява със сутрешния бърз влак София – Видин и обедния бърз влак Видин
– София. По направлението София – Букурещ директните вагони ще се движат само през летния се-Зон, като през останалото време пътниците ще се прекач-ват на гара Русе на и от мотриса, която ще се движи Букурещ – Русе – Букурещ.
През летния сезон, от м. юни до м. октомври, е планирано да бъде запазено движението на сезонния влак Солун – София -Солун, който ще заминава от Централ неделя вечер и ще пристигане в София в понеделник сутрин.
За направлението Лакатник – Своге – София в сутрешните часове влаковете ще се движат на интервал от 30 минути, а вечер в обратното направление движението ще се осъществява на всеки 60 минути.
В участъка Пловдив – Асеновград ще бъде запазено досега действащото разписание и движение на влаковете на интервал от 60 минути. На такъв интервал от време ще се осъществява и движението на композициите в сутрешните и следобедните часове по направлението Димитровград – Първомай -Пловдив. За участъка Пловдив – Септември ще се запази досега действащата схема в сутрешните часове, а в следобедните влаковете ще се движат на интервал от 40 минути.

Източник: http://www.crossdisplay.bg, 02.12.2016г.

ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]