В сутрешните часове влаковете за София вече на 20 минути

 

От неделя влиза в сила нов график за движение на БДЖ . В новата транспортна схема е заложено най-натоварените крайградски пътнически влакове да пътуват на по-чести интервали . При изготвянето на новата транспортна схема е предвидено движението на влаковете в участъците с най-голям брой пътници в работните дни да се осъществява на по-чести интервали. В сутрешните часове влаковете по направлението Перник – София ще се движат на интервал от 20 минути, а в следобедните часове и вечер композициите по направлението София – Перник ще се движат на интервал от 40 минути.
През следващата година ще се запази обемът на превозите, заложен в сключения договор с държавата за извършване на обществени превозни услуги, като ще се запазят и транспортните схеми в повечето региони в досега действащия график за движение.
С влизането в сила на новото разписание ще бъде възстановено директното движение в участъка Свиленград – София на международния влак от Истанбул за София. Запазва се връзката София Крайова, която ще се осъществява със сутрешния бърз влак София – Видин и обедния бърз влак Видин
– София. По направлението София – Букурещ директните вагони ще се движат само през летния се-Зон, като през останалото време пътниците ще се прекач-ват на гара Русе на и от мотриса, която ще се движи Букурещ – Русе – Букурещ.
През летния сезон, от м. юни до м. октомври, е планирано да бъде запазено движението на сезонния влак Солун – София -Солун, който ще заминава от Централ неделя вечер и ще пристигане в София в понеделник сутрин.
За направлението Лакатник – Своге – София в сутрешните часове влаковете ще се движат на интервал от 30 минути, а вечер в обратното направление движението ще се осъществява на всеки 60 минути.
В участъка Пловдив – Асеновград ще бъде запазено досега действащото разписание и движение на влаковете на интервал от 60 минути. На такъв интервал от време ще се осъществява и движението на композициите в сутрешните и следобедните часове по направлението Димитровград – Първомай -Пловдив. За участъка Пловдив – Септември ще се запази досега действащата схема в сутрешните часове, а в следобедните влаковете ще се движат на интервал от 40 минути.

Източник: http://www.crossdisplay.bg, 02.12.2016г.

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]