Върховният административен съд ще решава съдбата на 13-те автобусни линии в Пловдив

Фирма „Комексмаш – Васил Пиронков“ е обжалвала решението на Комисията за защита на конкуренцията, с която е отхвърлена жалбата на този превозвач , както и на още две фирми.

Конкурсът е спрян от декември миналата година заради възражения срещу условията за превоз на пътниците по линиите 1, 66, 7, 15,29, 37, 222, 6, 18, 99, 16, 44 и 116. Това са почти половината от градските маршрути. В момента те се обслужват с временни договори от фирмите „Хеброс бус“ на инж. Веселин Дошков, „Автотранс Чолаков“ на инж. Димитър Чолаков, а също така от „Мери транс“ и „Автобус превози “ на Петко Ангелов.

Един от мотивите в жалбата, подадена от „Комексмаш“, е цената от 1,80 лева, която общината ще заплаща за един километър на превозвачите . В обществената поръчка има сериозно противоречие – от една страна поставя изисквания за автобус висок клас, от друга определя цена, която е ниска, коментира за „Марица“ вчера Васил Пиронков. Според него това е причината в Пловдив по линиите да вървят автобус , кръстени „щъркели“. Те не са пригодени за градски превози, твърди Васил Пиронков и допълва, че според европейските стандарти две трети от целия под в салона трябва да е нисък, за да е удобно на пътниците. В случая става дума за хибрид, тъй катс тези рейсове са като на етажи и са много неудобни, съжалявам, че нашите управляващи си затварят очите на този проблем, подчерта Васил Пиронков.