Над 90 процента от ватманите и шофьорите в Столичния електротранспорт облякоха днес жълти и оранжеви жилетки в знак на протест срещу условията за работа в градския транспорт. Шофьори по три автобусни линии ги подкрепят.
Част
от шофьорите декларираха, че са готови и на ефективни стачни действия.
Недостигът на кадри в градския транспорт на София води до извънредни
дежурства, които се заплащат, но крият и рискове от грешки.
„Подиграват се с нас, каква манипулация? Почнахме да избиваме невинни хора, катастрофи започнаха да правят колегите /от умора – бел. ред./“, заяви шофьор, пожелал анонимност.
От БСП искат да продължат разговорите с шофьорите, а не само със синдикалните лидери, както и да бъдат намерени пари за увеличение на заплатите им. Калоян Паргов е категоричен:
„Очевидно, че претенциите на тези хора не са удовлетворени.“
Според Екатерина Йорданова, синдикален лидер и председател Комисията по транспорт, представители на БСП са били в транспортните дружества и са призовавали шофьорите да споделят проблемите, дори са ги канили в централата на БСП.
„За проблема с недостига на хора работим от години. Не е тайна, че липсват водачи, но това не означава, че не правим възможното да преодолеем този недостиг на кадри“, коментира Йорданова.
Подобрени са условията на работа на шофьорите, смята кметът Йорданка Фандъкова:
„По всички въпроси работим. Г-н Паргов знае това, защото е заместник-председател на Комисията по транспорт. Да провокира протести – това означава безотговорно отношение към гражданите на София. Решенията трябва да се взимат отговорно, подобно действие означава София да бъде блокирана и хората да не могат да стигнат до работа.“
Според Симеон Славчев от Политическа група 5, няма нужда от политически декларации:
„ГЕРБ“ управляват от 10 години Столичната община, а БСП са част от Общинския съвет. Нито едната от двете политически партии не е предприела каквито и да е било действия за решаването на този проблем, който не е от вчера.“
Според Славчев, всички трябва да седнат на една маса и да направят конкретен план на действие за по-добри условия на труд и заплати, за да няма недостиг на шофьори в градския транспорт.