Във финална фаза са строителните работи по проекта „Интегриран градски транспорт на Плевен“

До 31 декември се очаква да приключат строителните работи по изграждането на новото тролейбусно депо, по обновяването и разширяването на въздушно-контактната тролейбусна мрежа, които се изпълняват по проекта "Интегриран градски транспорт на Плевен", с което обектите ще получат акт 15, бе обявено на междинна пресконференция по проекта.

Във финална фаза е изпълнението на: компонент 1 "Система за управление и контрол на масов градски обществен транспорт", на компонент 6 "Интелигентна транспортна система", компонент 7 "Облагородяване на спирките на градски транспорт" и компонент 8 "Изграждане на велоалеи", обобщи ръководителят на проекта Дикран Ованесян.

Изградени са осем маршрута от велоалейната мрежа с обща дължина 10 499 метра, като две от трасетата са препроектирани с оглед на това да не преминават през централния площад "Възраждане" и са в процес на изпълнение, акцентира ръководителят на проекта.

Едното трасе, което тръгва от началото на старата главна улица и трябваше да достигне централния градски площад и да се свърже със съществуващата велоалея, е отклонено на площад "Свобода" вдясно, преминава по ул. "Дойран" (покрай Градската градина) и на пешеходната пътека пред Регионалния исторически музей прави връзка със съществуващата велоалея. Другото променено трасе е от връзката на бул. "България" и ул. "Климент Охридски", по която продължава до кръстовището с ул. "Кирил и Методии" и бул. "Христо Ботев". При светофара трасето тръгва на дясно до кръстовището с бул. "Русе", преминава през него и се свързва с трасето, което върви по ул. "Ив. Вазов", покрай Централ Мол и през пл. "Свобода" прави връзка с трасето  по ул. "Дойран", обясни ръководителят на проекта.

С направеното препроектиране общата дължина на трасето се увеличава с 311 м. Инженерингът на велоалеите стъпва на 767 хил. лв. с ДДС. От тях  около 40 хил. лв. са за проектиране, останалите са за изпълнение на СМР. Към момента са изплатени 460 хил. лв., останалите предстои да се актуват, като последните 10% ще се актуват след акт 15.

Ако изпълнението на велоалеите, като част от проекта "Интегриран градски транспорт" се провали, това ще се отрази върху целия десеткомпонентен проект и санкцията ще е в размер на 25% от цялата му стойност, каза кметът на Плевен Герг Спартански. Той изрази удовлетворението си от факта, че ръководството на Община Плевен е получило разбиране от страна на УО на ОПРР и след проведени две срещи със зам. – министъра на РРБ Деница Николова се е пристъпило към препроектиране.

Припомняме, че предпроектните проучвания по проекта "Интегриран градски транспорт на гр. Плевен" направи фирма "Екорис", която в периода 2010 -2011 г. определи за Плевен 42 км велоалейна мрежа, от които 19 км първостепенна и 23 второстепенна веломрежа. Още тогава са прецизирани осемте маршрута, които се изпълняват по настоящия проект. Контролът по изпълнението на проекта е разпределен между проектант, фирмата за строителен надзор и инвеститорския контрол от страна на Община Плевен, поясни още Дикран Ованесян.

Партньор на община Плевен в реализацията на проекта е "Тролейбусен транспорт" ЕООД. Общата стойност на проекта е 20 631 484,41 лв. Началото на проекта е през м. юли 2012, изпълнението е 43 месеца, като се очаква се проектът да приключи през м. февруари 2016 г.

 Източник: http://b2bmedia.bg

Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]