Министър Роаял изрази надежда, че „тази технология ще предизвика интереса и на други държави”. По време на световната конференция за климатичните промени в Маракеш през ноември този проект беше представен и заинтересува Китай, Мароко и африкански държави.
Роаял посочи, че използването на повърхността на магистралата за разполагане на пана, които превръщат слънчевата енергия в електричество, дава възможност за освобождаване на допълнителни терени за селско стопанство.
Вижте как изглежда слънчевият път >> >> >>
Експерименталният участък е в Нормандия в района на градчето Турувр. В експлоатация е пуснат един километър от трасето, върху който са поставени слънчеви батерии с обща площ 28 кв. км.
Външно панелите приличат на блокчета от твърд тъмен каучук.
Проектът е финансиран от държавата с 5 млн. евро и се очаква да произвежда електричество, достатъчно за осветяване на селище с 5000 жители.
Министър Роаял съобщи, че планът за развитие на „слънчеви пътища” във Франция ще бъде одобрен догодина и предвижда създаване на участъци с такова покритие върху 1000 км. пътища през следващите 5 години.
Слънчеви батерии, използвани като пътно покритие, за пръв път се появиха преди 2 години в Холандия, където откриха вело алея, използвана всеки ден от около 2000 души.
Експериментът показа, че през зимата повърхността се износва твърде бързо. Този недостатък вече беше преодолян от холандските специалисти.
В Германия смятат да създадат първия експериментален участък на „слънчев път” в околностите на Кьолн.
Източник : www.dir.bg