Възстановяването на въздушния транспорт в Близкия изток е по-бързо от очакваното

Ръководител на регионалните продажби на Boeing говори пред flightglobal.com

търговски мениджър в боинг
Арекат смята, че Саудитска Арабия преживява "промяна на модела" в авиацията

Възстановяването на въздушния транспорт в Близкия изток е по-бързо от очакваното: Ръководител на регионалните продажби на Boeing

Дейността в областта на въздушния транспорт в Близкия изток се е възстановила по-бързо от очакваното след пандемията, смята ръководителят на продажбите на Boeing за региона, като Саудитска Арабия е в центъра на вниманието.

Последната прогноза на Boeing за търговския пазар показва, че в Близкия изток ще се търсят 3025 самолета през следващите 20 години.

Тази цифра включва 1 350 широкофюзелажни самолета. Близкият изток ще има най-ниското съотношение между доставките на едноместни и широкофюзелажни самолети от всички региони – само 1,2.

Превозвачите от Саудитска Арабия: Saudia и Riyadh Air подчертаха търсенето на широкофюзелажни самолети по-рано тази година, като поръчаха по 39 – Боинг 787.

По време на конференцията на Организацията на арабските въздушни превозвачи в Рияд вицепрезидентът на Boeing по търговските продажби и маркетинга за Близкия изток Омар Арекат заяви: “Това е много вълнуващо време. Налице е промяна на модела в региона и в частност в Саудитска Арабия.”

Той изтъква такива аспекти като опростяването на визовите процеси, заедно с търсенето, което е направило запазването на полет до Рияд “по-трудно”, добавяйки: “Той наистина се превръща в дестинация.”

Саудитска Арабия обработва големи количества поклоннически трафик, но правителството провежда инициатива за генериране на туризъм чрез своята програма “Визия 2030”.

Арекат смята, че Boeing има предимство в региона, тъй като от около седем десетилетия има силни връзки със Саудитска Арабия в областта на авиацията – както търговската, така и отбранителната.

“Гледаме на Саудитска Арабия с по-голяма стратегическа дълбочина”, казва той. “Това ни позволява да участваме в по-голяма степен в изграждането на инфраструктурата. Ние сме основни партньори на кралството.”

Макар че програмата за развитие на Саудитска Арабия е особено амбициозна, регионът на Близкия изток като цяло преживява силен възстановителен подем, казва Арекат, като се противопоставя на очакванията за продължителността на този процес.

“Търсенето надхвърли прогнозирания план за възстановяване”, казва той. “Мисля, че много авиокомпании не очакваха бързото възстановяване.”

Операторите в региона са “много издръжливи”, добавя той. Въздушният транспорт в Близкия изток е особено важен и въпреки че регионът има специфични предизвикателства, в него се наблюдава “голяма активност”.

“Наблюдаваме как пазарът в региона на Персийския залив се разраства и как се налагат марките на картата”, казва Арекат. “За да може една държава да популяризира своята марка, тя трябва да има добра авиокомпания.”

Арекат смята, че търсенето на широкофюзелажни самолети в Близкия изток през следващите 20 години, подобно на това в Китай и Евразия, е изгодно за Boeing, който има значително присъствие сред големите авиокомпании в Персийския залив, както и сред по-малките оператори.

Той казва, че 80 % от световното население може да бъде достигнато от Близкия изток. “Естеството на превозвачите е да служат като свързващо звено и те се нуждаят от широкофюзелажни самолети”, казва той.

Но той подчертава, че осигуряването на поръчки за флота в този район “винаги е било състезание – трябваше да се конкурираме сериозно, за да спечелим кампаниите”