Възстановяват фериботната линия между Бургас, Новоросийск и Поти

 

РО-РО линията Бургас – Поти – Новоросийск – Бургас ще бъде възстановена. Проектът ще реализира компания близка до бизнесдамата Цветелина Бориславова, съобщава bnews.bg, позовавайки се на свои източници.

Вече се събира и приемащият екипаж на РО-РО кораба, който ще бъде закупен от Испания. Моряците ще работят и почиват по 6 седмици, а първите договори ще бъдат подписани след 5 дни в Бургас.

РО-РО линията Бургас – Новоросийск – Бургас бе пусната през 1996 година, като разполагаше с три кораба. Интересът към нея беше заради товарите, които идваха от Грузия и Русия през Бургас към Европа. Оператор на линията бе СО МАТ, но в последствие тя бе закрита.

Първи новината за възстановяване на линията съобщи министърът на транспорта кап. Данаил Папазов. В края на март, по време на среща на премиера с представители на Българо-руската търговско-промишлена палата, Папазов заяви, че в МТИТС са постъпили предложения за откриване на директна РО-РО линия между български и руски пристанища “Ние имаме абсолютна готовност в МТ за посрещане на такъв товаропоток. Още повече, че и двете големи морски пристанища Варна и Бургас имат готовност за обработка на РО-РО кораби“, коментира транспортният министър тогава.

Цветелина Бориславова купи през септември м.г. рибното пристанище в Бургас. Сделката бе направена през инвестиционното дружество CSIF (СИЕСАЙЕФ). В активите на новият собственик, освен кейовете е хладилната база и всички сухи складове.

Източник:http://www.maritime.bg15.05.2014г.

Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]