Велоалеи превръщат София в Копенхаген

Обмислят да направят площада пред „Св. Александър Невски“ пешеходна зона

Изграждането на свързани велоалеи и интегриран градски транспорт са стъпките към превръщане на София в зелен европейски град подобно на Копенхаген, където броят на велосипедистите е по-голям от броя на населението. Работата по изграждането на тази мрежа вече е започнала, като целта е хората да оставят колите си и да се движат повече с колела, обществен транспорт или метро. „Това е една дългосрочна политика, която най-вероятно ще срещне голям отпор, но тези реформи са направени в редица европейски градове, сред които е и датската столица“, обясни пред „Труд“ главният архитект на София Здравко Здравков.

Той и екипът му работят в посока промяна на общия устройствен план на града, като в момента фокусът им е върху транспортната и инженерната инфраструктура. Предстои да предложим нови удобни варианти, които да накарат хората да слязат от колите и да могат да се качат на велосипедите, обясни Здравков

Цялостната политика на Столичната община се опира на няколко точки. Първо трябва да се планира, проектира и изгради системата от свързани велоалеи, така че колоездачите да могат без проблеми да стигнат от точка А до точка Б. Втората стъпка е да се реализират т.нар. интермодални връзки. Това са места, където хората могат да избират между няколко вида транспорт. Такава спирка вече има при метростанция „Искърско шосе“ в кв. „Дружба 1“, където пътуващите могат да избират между подземната железница, трамваен, автобусен и жп транспорт. Последната стъпка е хората да слязат от автомобилите и да ползват обществения транспорт.

Трябва да сме наясно, че сме на едно от първите места по брой автомобили на глава от населението. София има над 600 автомобила на 1000 души и всеки ден в столицата се регистрират над 250 коли. Така че неизбежно е да търсим смяна на модела на придвижване“, обясни главният архитект.

При реконструкцията на центъра, която се очаква да започне през следващата година, основен приоритет ще е създаването на пространства за пешеходци. Една от идеите е площадът пред храм „Св. Александър Невски“ да стане пешеходен, а колите да минават зад катедралата.

Източник : www.trud.bg

летище бургас
Въздушен транспорт

БХРА настоява за връщане на държавен контрол над летище Бургас за спасяване на туризма в Южното Черноморие

февруари 27, 2024

В заявление на заместник-председателя на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА), Веселин Налбантов, бе изразена необх…

граничен пункт до рудозем
Избрани

Скоростен път до Пампорово и Рудозем?

февруари 26, 2024

В рамките на стремежа към модернизация на транспортната инфраструктура в България, Министерството на регионалното развитие и благоустрой…