Велосипеден тунел ще свързва „Люлин” с центъра на София

До края на лятото и най-късно в началото на есента колоездачите от район „Люлин" ще могат да стигат до централната част на София по по-безопасен път, движейки се през специално направен за целта тунел. Това съобщи пред „Сега" столичният зам.-кмет по транспорта Любомир Христов. Идеята на Столична община е до момента начертаното велотрасе по протежението на бул. „Тодор Александров" между метростанция „Вардар" и бул. „Мария Луиза" да бъде продължено в посока „Люлин", тъй като предназначеният за велосипедистите път свършва при метростанция „Вардар" и оттам трябва да се включат в общото движение, минавайки през автомобилен тунел. „Изключително тежък е трафикът там в момента. Тунелът на практика е едната от двете пътни връзки на целия квартал с останалата част на града.

Другата връзка е по бул. „Сливница", обясни Христов.По неговите думи изграждането на тунел, който да преминава под жп линията в „Люлин", е единственият вариант за велосипедно трасе в района. „Над автомобилния тунел през Западен парк минава жп линия, която сега беше реконструирана. Между автомобилния тунел и жп линията ще бъде направен велосипеден тунел с рампи, по които могат да се качат велосипедите, да минат през тунела и да слязат от другата страна на кръстовището на бул. „Царица Йоана" и бул. „Петър Дертлиев", описа Христов.

Първоначалните проекти на бъдещото съоръжение трябва да бъдат представени в началото на тази година. Според параметрите, които залага Столична община, велотрасето в „Люлин" ще е около 800 м. Идеята на общината е през тунела да могат да преминават и пешеходци. Цената му се очаква да бъде между 150 и 200 хил. лв.Подобен тунел функционира под алея „Яворов" и свързва двете части на Бо-рисовата градина.***ВеломрежаКъм момента общата дължина на велотрасетата в София е 60 км. От Столична община възнамеряват тя да стигне до заветните 200 км, но не се ангажират да съобщят в срокове кога ще се случи това. По думите на зам.-кмета Христов велотрасета предстоят да бъдат изградени през 2016 г. на уличките в централната градска част, след като приключат ремонтите на ул. „Княз Борис", „Солунска", „Цар Асен".***Текст под снимкаПоследното творение на общината за велосипедисти в района на НДК, беше затрупано с критики.

 

Източник: в.Сега

 

Автомобилен транспорт

Директорът на Волво: Сделката за въглеродните емисии в транспорта е ключова за реорганизацията на автомобилното производство

април 9, 2024

“Изпълнението на схемата за ценообразуване на въглеродните емисии на ЕС за пътния транспорт е от съществено значение за разработването…