За „Калиакра“ трябва диалог, който да намери идеалното съотношение между екология, икономика и хората

За „Калиакра“ трябва да има диалог, който да намери идеалното съотношение между екология, икономика и интересите на хората. Това каза за Агенция „Фокус“ Веселин Грозданов, генерален мениджър на клъстер „Зелен транспорт“ във връзка с казуса „Калиакра“.
„Ние не заставаме като страна по спора дали на правителството, на еколозите, а като експерти в транспорта, които търсят варианти да се развива икономиката в България“, каза той. По думите му трябва едновременно да се спазват европейските директиви, но и да не са в ущърб хората за сметка на гущери, птички и пеперудки. Той поясни, че като представител на клъстер „Зелен транспорт“ е участвал в срещата за „Калиакра“ в Министерски съвет, за да изслушат точно какви са проблемите на хората. Грозданов поясни, че са видели, че има много проблеми от гледна точка на това къде ще са защитените територии.
По думите му постижението от срещата е диалогът между всички заинтересовани страни. „Хубаво да има защитени територии, да си пазим националното и природното богатство, но трябва да мислим и за хората“, коментира той и обърна внимание, че в тези райони продължават да живеят хора и те трябва да имат поминък, а не да тичат към големия град, защото местните условия не им позволяват да си изхранят децата, да ги образоват, да създадат и впоследствие и те семейства, да имат един достоен живот.
Веселин Грозданов коментира, че при приемането ни в ЕС е възникнал проблемът с „Калиакра“. „Нека да не го правим политически и да обясняваме коя партия е виновна или кое правителство. Далеч съм от тази идея. Виновни са няколко правителства за това нещо и още, когато сме кандидатствали към ЕС с цел голямото ни желание да бъдем приети, едни зелени организации, в които няколко човека са диктували какво да е мнението и какви да са защитените територии, са дали доклади, с които България става на второ място в Европа по защитени територии“, каза Грозданов.
Той уточни, че България има 34 % защитени територии при средно ниво на защитени територии в ЕС – 18 %. „Ние апелираме да седнат всички заинтересовани страни и да се намери едно решение, да се намалят тези територии, за да може да има реална икономика в страната“, допълни Грозданов. Според него след като приключат еврофондовете трябва да има с какво да се издържа страната ни.
По думите му транспортът е най-големият отрасъл от икономиката, но и отрасълът, който не може да съществува самостоятелно. „Представители на рибарите, които бяха на срещата в МС казаха колко много от продукцията изнасят извън България. Ние като транспортна организация сме склонни да видим как ще се развива районът и как бихме могли да помогнем да се осъществява този транспорт по един екологичен начин, пазейки природата“, коментира Веселин Грозданов

ЖП транспорт

Провалът на процедурата за електрическите влакове показа липсата на капацитет и организация в транспортното министерство

март 31, 2024

Михаил Рангелов Оттеглянето на китайската компания CRRC от търга в България и последващото прекратяване на разследването от Европейската к…