Виетнамска авиокомпания иска да наема български пилоти

Най-голямата виетнамска авиокомпания ще наема български пилоти, съобщи във Варна министърът на транспорта Данаил Папазов, след като се срещна с кмета на града Иван Портних и посланика на Виетнам у нас Ле Дък Лиу. Договорът все още не е подписан официално, но е стъпка към разширяване на сътрудничеството между двете държави. Планира се у нас да бъдат обучавани виетнамски пилоти и РВД-специалисти, както и да се открие авиолиния между азиатската страна и София.
 
Ще бъдат създадени и логистични центрове близо до големите пристанища в двете държави, които да подпомагат дистрибуцията на стоки в двете посоки.
 
В същото време стана ясно, че три години след издаването на разрешителното за строеж започва изграждането на интермодалния терминал във Варна. По време на демонстрационно пътуване с кораба "Атанас Димитров" той е запознал премиера Пламен Орешарски с предстоящите инвестиционни дейности за изграждане на интермодалния терминал и с преместването на част от дейностите на пристанище Варна – Изток. То ще бъде изместено на нова, по-голяма територия, където ще бъде разширено. Затова в края на април е обявен конкурс за избор на изпълнител, който да изготви работен проект за нов модерен интермодален терминал.
 
Терминалът ще се намира в района на "Максуда", като строителството ще се извършва на юг от жп линията Варна – София и няма да пречи на движението в града. Предвижда се и изграждането на кейова стена с дължина около 1100 метра, на която ще могат едновременно да се разтоварват пет, шест кораба. Папазов обясни, че на мястото на сегашното пристанище Варна-Изток ще бъде изградена атракционна зона, в която ще се осъществяват пътнически и круизни плавания, състезания с яхти, спортни дейности, науча и културна дейност.
 
Иначе интермодалният терминал трябва да осигури качествено нови логистични възможности за пренасянето на товари между морски, железопътен и автомобилен транспорт. Допълнително ще бъде изградена инфраструктура и съоръжения за основните за региона товари – контейнери, зърнени и извънгабаритни.
 
Основни параметри, на които трябва да отговарят съоръженията на пристанищната зона са дълбочина на акваторията – минимум 12.50 метра, разчетен кораб с дължина – до 250 метра, две корабни места за обработка на контейнери, две корабни места за обработка на 3 млн. т. зърно годишно, кей за служебни кораби и други.
 
Източник: www.banker.bg
Димитър Стоянов
ЖП транспорт

Стоянов: Гвоздейков, този добре известен слуга на много господари, върви с маршова стъпка към профукването на 3 млрд. лева

септември 8, 2024

„Министър Гвоздейков, този добре известен слуга на много господари, върви с маршова стъпка към профукването на едни 3 млрд. лева, с които тр…