Виетнамска авиокомпания иска да наема български пилоти

Най-голямата виетнамска авиокомпания ще наема български пилоти, съобщи във Варна министърът на транспорта Данаил Папазов, след като се срещна с кмета на града Иван Портних и посланика на Виетнам у нас Ле Дък Лиу. Договорът все още не е подписан официално, но е стъпка към разширяване на сътрудничеството между двете държави. Планира се у нас да бъдат обучавани виетнамски пилоти и РВД-специалисти, както и да се открие авиолиния между азиатската страна и София.
 
Ще бъдат създадени и логистични центрове близо до големите пристанища в двете държави, които да подпомагат дистрибуцията на стоки в двете посоки.
 
В същото време стана ясно, че три години след издаването на разрешителното за строеж започва изграждането на интермодалния терминал във Варна. По време на демонстрационно пътуване с кораба "Атанас Димитров" той е запознал премиера Пламен Орешарски с предстоящите инвестиционни дейности за изграждане на интермодалния терминал и с преместването на част от дейностите на пристанище Варна – Изток. То ще бъде изместено на нова, по-голяма територия, където ще бъде разширено. Затова в края на април е обявен конкурс за избор на изпълнител, който да изготви работен проект за нов модерен интермодален терминал.
 
Терминалът ще се намира в района на "Максуда", като строителството ще се извършва на юг от жп линията Варна – София и няма да пречи на движението в града. Предвижда се и изграждането на кейова стена с дължина около 1100 метра, на която ще могат едновременно да се разтоварват пет, шест кораба. Папазов обясни, че на мястото на сегашното пристанище Варна-Изток ще бъде изградена атракционна зона, в която ще се осъществяват пътнически и круизни плавания, състезания с яхти, спортни дейности, науча и културна дейност.
 
Иначе интермодалният терминал трябва да осигури качествено нови логистични възможности за пренасянето на товари между морски, железопътен и автомобилен транспорт. Допълнително ще бъде изградена инфраструктура и съоръжения за основните за региона товари – контейнери, зърнени и извънгабаритни.
 
Основни параметри, на които трябва да отговарят съоръженията на пристанищната зона са дълбочина на акваторията – минимум 12.50 метра, разчетен кораб с дължина – до 250 метра, две корабни места за обработка на контейнери, две корабни места за обработка на 3 млн. т. зърно годишно, кей за служебни кораби и други.
 
Източник: www.banker.bg
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]