Виетнамска авиокомпания иска да наема български пилоти

Най-голямата виетнамска авиокомпания ще наема български пилоти, съобщи във Варна министърът на транспорта Данаил Папазов, след като се срещна с кмета на града Иван Портних и посланика на Виетнам у нас Ле Дък Лиу. Договорът все още не е подписан официално, но е стъпка към разширяване на сътрудничеството между двете държави. Планира се у нас да бъдат обучавани виетнамски пилоти и РВД-специалисти, както и да се открие авиолиния между азиатската страна и София.
 
Ще бъдат създадени и логистични центрове близо до големите пристанища в двете държави, които да подпомагат дистрибуцията на стоки в двете посоки.
 
В същото време стана ясно, че три години след издаването на разрешителното за строеж започва изграждането на интермодалния терминал във Варна. По време на демонстрационно пътуване с кораба "Атанас Димитров" той е запознал премиера Пламен Орешарски с предстоящите инвестиционни дейности за изграждане на интермодалния терминал и с преместването на част от дейностите на пристанище Варна – Изток. То ще бъде изместено на нова, по-голяма територия, където ще бъде разширено. Затова в края на април е обявен конкурс за избор на изпълнител, който да изготви работен проект за нов модерен интермодален терминал.
 
Терминалът ще се намира в района на "Максуда", като строителството ще се извършва на юг от жп линията Варна – София и няма да пречи на движението в града. Предвижда се и изграждането на кейова стена с дължина около 1100 метра, на която ще могат едновременно да се разтоварват пет, шест кораба. Папазов обясни, че на мястото на сегашното пристанище Варна-Изток ще бъде изградена атракционна зона, в която ще се осъществяват пътнически и круизни плавания, състезания с яхти, спортни дейности, науча и културна дейност.
 
Иначе интермодалният терминал трябва да осигури качествено нови логистични възможности за пренасянето на товари между морски, железопътен и автомобилен транспорт. Допълнително ще бъде изградена инфраструктура и съоръжения за основните за региона товари – контейнери, зърнени и извънгабаритни.
 
Основни параметри, на които трябва да отговарят съоръженията на пристанищната зона са дълбочина на акваторията – минимум 12.50 метра, разчетен кораб с дължина – до 250 метра, две корабни места за обработка на контейнери, две корабни места за обработка на 3 млн. т. зърно годишно, кей за служебни кораби и други.
 
Източник: www.banker.bg
ЖП транспорт

Христо Алексиев ще бъде за трети път служебен транспортен министър

Христо Алексиев ще бъде служебен транспортен министър за рекорден трети път, стана ясно след като президентът Румен Радев разпусна 47-ото народно Събрание и обяви състава на служебния кабинет Роден е […]

Воден транспорт

Де-мистификация на транспортните разходи за LNG доставки –как да ни излезнат сметките с  корабите с втечнен газ

к.д.п. Христо Папукчиев, експерт в областта на морския транспорт Напоследък темата за газовата независимост и енергийното оцеляване на България, а така също и на партньорите ни от ЕС се трансформира […]

ЖП транспорт

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS в железопътния участък Русе-Каспичан

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS – ниво 2, в железопътния участък Русе-Каспичан. Крайният срок за получаване на индикативни предложения от заинтересованите страни изтече на 26 юли 2022 г. […]