Високоскоростната жп магистрала Москва – Казан ще увеличи брутния продукт на регионите до 70%

Високоскоростната жп магистрала (ВСМ) Москва – Казан ще допринесе за 30-70% увеличение на брутния регионален продукт (БРП) на руските региони, през които тя ще мине. Това съобщи първият заместник-председател на АД "Руски железници" и генерален директор на "Скоростни магистрали" Александър Мишарин на Международния конгрес "Иновации и кадри в геополитиката на железопътния транспорт" в Санкт Петербург.
По негово мнение, ефектът от изграждането на ВСМ за страната е по-високо, отколкото за РЖД, като се вземат предвид агломерационните ефекти, промени в картата на заселването на Русия.
Мишарин каза, че като цяло само за първите 12 години допълнителния доход ще бъде повече от 11 трилиона рубли. "Това са изчисленията, направени от групата на икономическите институции на страната, начело с Министерството на икономическото развитие и неговия стратегически център за развитие" – каза той.
Според информацията, представена на конгреса, БРП на Владимировския регион, като се има предвид появата на ВСМ през 2025 г. ще бъде по-висока с 38%(плюс 84 милиарда рубли.), а до 2030 г. – 58% (плюс 131 млрд. рубли.) в сравнение с прогнозата за регионално икономическо развитие без да се вземе под внимание новия маршрут.
В района на Нижни Новгород увеличението на икономиката през 2025 г. ще е с 39% (или 252 млрд. рубли.), през 2030 г. – С 76% (плюс 496 милиарда рубли.). В Република Чувашия – 13% ( 20 млрд) през 2025 г., 28% (43 млрд.) през 2030 г. в Република Татарстан – съответно 28% (276 млрд. рубли.) и 27% (274 милиарда рубли.
Дължината на ВСМ Москва – Казан ще бъде около 770 км, като тя ще се проведе на територията на Москва, Владимир, Нижни Новгород региони, Татарстан и Чувашия. Скоростни влакове ще достигат до 400 km / h. Пътуването от Москва до Казан по ВСМ ще е 3,5 часа в сравнение с настоящите 14 часа, става ясно от сайта на предложената ВСМ Москва – Пекин.
От РЖД предлагат режим на концесия, който еизползван в строителството на магистрали. Делът на проектите, изпълнявани от концесионерите е 684, 4 млрд. рубли, докато делът на руските железници -. 384, 1 млрд. рубли. Концесионерите ще получават приходи чрез събиране на такси за ползване на инфраструктурата от превозвачите по BCM.