Влак литна с 226 км/час по линията София – Пловдив

Мини композиция с френски локомотив и немски вагон прелетя за малко повече от 5 минути разстоянието между Пловдив и Стамболийски, съобщава marica.bg.

Това се случи вчера, по време на изпитанията на новото високоскоростното трасе, част от модернизацията на линията София – Пловдив като участък от Трансевропейската железопътна мрежа. Проектът се изпълнява на части, като трасето от Пазарджик до Пловдив представлява лот 3.

По ЖП линията разстоянието от Стамболийски до Пловдив е 16 километра. По време на тестовете френската машина е развила рекордните за България 226 км/ч. По цялото трасе пък композицията е поддържала средна скорост от 180 км/ч. Цялото трасе от София до града на тепетата е 125 км.

След завършването му разстоянието ще може да се взима с влак за по-малко от час включително престоя на основните гари. Прогнозите са скоростта във вече модернизираната отсечка за редовните пътнически влакове да бъде 160 км/ч.

За влаковете с накланящи се кошове ще е възможна и скорост от 200 км/ч. За товарните влакове е предвидена максимална скорост от 120 км/ч.

За целта обаче трябва да се закупят нови машини, защото техниката, с която в момента разполага БДЖ, не предполага скорост повече от 100 км в час, обясняват специалистите.

Източник : www.trud.bg

ЖП транспорт

Транспортното министерство не се отказва от трите лота за обществената жп услуга, но ще обсъди предложени от експертите корекции

декември 2, 2024

Транспортното министерство заяви твърдото си намерение да продължи с плановете за разделяне на обществената железопътна услуга в три лот…