Влаковете изпревариха самолетите

Броят на пътниците във влаковете в страни извън ОНД е нараснал за първи път от 2014 година.Увеличава се пътническия трафик във Франция, Италия и Германия. В страните от ОНД и балтийските страни пътническия трафик продължава да намалява, но темпът на спад се забавя. За тази тенденция в железопътният транспорт спомага значително увеличение в цените на самолетните билети в Европа, както и страхът от туристи към повишена терористична заплаха.

Превоз на пътници по железопътните трасета в страните от ОНД показва ръст за първи път от две години. През първата половина на железниците записва 3.5% увеличение в броя на пътниците на дълги разстояния влакове. Ако през първата половина на 2015 г. той възлиза на 274.5 хил.души, е нараснал до 284 100 души през първите шест месеца на тази година.

Бързият растеж показа области като Чехия (20,9%), Германия (27,7%), Италия (35,8%), Франция (57,5%), Южна Корея (50,4%). Близо четири пъти увеличение в броя на пътниците, превозвани по маршрута до / от Унгария.

Все още не можа да обърне тенденцията на спад на влаковете в страните от ОНД и балтийските страни. Превозът на пътници по тези маршрути продължава да намалява, но темпът на спад се забавя. Ако той падна спрямо същия период на 2014 г. с 40%, 5200000-3110000, той е намалял с едва 6,1% през първата половина на 2016 г. за първата половина на 2015 г., за да 2.92 милиона души.

В същото време по някои маршрути е записан значителен ръст: пътнически трафик в Узбекистан е увеличил с 5,6% до 194,5 хиляди души в Таджикистан – от 64,1%, до 30.13 хиляди души, а в Естония – в .. удвоен, за да 45780. човека.

Въпреки увеличението на пътническия трафик на влакове в страните от ОНД, самолетът остава най-популярният начин за транспорт до далечни дестинации. Според Федералната агенция за въздушен транспорт, броят на пътниците на международни полети през първата половина на 2016 е в размер на 13,4 милиона души.

Но за разлика от железопътния транспорт, международен транспорт на полети продължават да показват силен спад: намалели с 26,8% в сравнение с първата половина на 2015 г. броят на пътниците на международни полети. От тях, броят на пътниците по маршрути между Русия и страни извън ОНД е намалял с 28% до 10,56 милиона души, докато тя расте влакове.Причините за подобна динамика в търсенето на международния железопътен трафик донякъде. Един от тях – променената ситуация в руския пазар на авиацията.

Ако миналата година руските авиокомпании в борбата за пазарен дял не бяха готови да се увеличи значително цената на самолетните билети, то тази година след оттеглянето от пазара на билети "Transaero" разходи значително се увеличили. Това помогна да върне някои от пътниците във влака, за които цените са станали конкурентоспособни отново.

Например, ако миналата година средната проверка на билета "напред-назад" от Москва до Варшава е в размер на 18.61 THS. Rub., Тогава цената се повиши до 22.75 THS. Rub., Изчислена в Aviasales. Средната цена за билети за влак от Москва до Варшава в същото време се увеличава с едва 2%, до 9400. Разтрийте. (18800. Rub. В двете посоки), в съответствие с услугата за търсене Tutu.ru.

Подобна е ситуацията и да пътувате до Ница, ако миналата година цената на билет за самолет от Москва до Ница е много по-евтино, отколкото на влака, а след това те са почти равни. Според Aviasales, средната проверка за билети Москва – Ница "напред-назад" през първата половина на 2015 г. възлиза на 33.3 хиляди рубли, а влакът, според tutu.ru, – .. Почти 40 хиляди рубли. През първата половина на тази година, полети до Ница излязат с 19%, до 39.7 хиляди рубли, а цената на билета за влака – .. Само с 5.6%.

Източник : www.gazeta.ru

ЖП транспорт

Транспортното министерство не се отказва от трите лота за обществената жп услуга, но ще обсъди предложени от експертите корекции

декември 2, 2024

Транспортното министерство заяви твърдото си намерение да продължи с плановете за разделяне на обществената железопътна услуга в три лот…