Водородните влакове биха могли да се движат във Великобритания още през 2022 г., тъй като плановете за въвеждане на технология за горивни клетки в мрежата набират скорост.
Френската железопътна мултинационална
компания Alstom и британската компания Eversholt Rail Group представиха
дизайна на нов влак за водородни горивни клетки за Обединеното
кралство.Влаковете с горивни клетки, наречени Breeze, ще се базират на
изпитания British Rail Class 321.
„Технологията за водородните
влакове е вълнуваща иновация, която има потенциала да трансформира
нашите железопътни линии, да направи пътуванията по-чисти и по-зелени,
като намали още повече емисиите на CO2. Работим с индустрията, за да
установим как водородните влакове могат да играят важна роля в бъдеще,
като предоставяме по-добри услуги на селските и междуградските
маршрути“, заяви министърът на железопътния транспорт на Великобритания
Андрю Джоунс.
Чрез превръщането на електрическите множествени единици (ЕМУ) в това, което Алстом описва като водородно множество (HMU), базираната в Париж фирма ще комбинира ефективността и практичността на съществуващия подвижен състав с гъвкавостта и екологичните ползи от водородните горивни клетки.
Очаква се работата по преобразуването да се извърши през следващите три години в съоръжението на Alstom Widnes, като първите влакове се очаква да стартират още през 2022 година.