Всеки трети автобус вози нелегално

 

Проверените возила са около 11 000

При пътуванията за чужбина делът стига до 50%

Около една трета от автобусните превози на пътници в България са нерегламентирани, твърдят от браншовите организации. Според Галя Топалова от Сдружението на автобусните превозвачи за последната година по вътрешните линии няма увеличение на пътниците. „Има спад и причината е в сивия сектор, който се увеличава с всеки изминат ден. Това е нелоялна конкуренция спрямо всички превозвачи в страната", смята тя. По думите й държавата трябва да вземе мерки за ограничаване на нелегалните превози на хора. „Искаме да се криминализира возенето на пътници с лични автомобили или както го наричат „споделено пътуване". То се прави най-често с микробуси, чийто собственици и водачи нямат лиценз да извършват тази дейност и не плащат данъци. Всеки може да си купи малък автобус и през интернет да си набира клиенти. Най-разпространено е явлението в смесените райони и в областите разположени близо до границата", каза още Топалова и уточни, че делът на сивия сектор в автопревозите на пътници за чужбина вече достига 50%. Ивайло Константинов от същото сдружение смята, че сивият сектор продължава да се разширява. „Определено делът му е по-голям по международните дестинации. Като брой пътници, пробег и пътувания обаче цифрата е по-голяма за вътрешните превози", уточнява той. Според него проблемът е, че за да се установи нелегален превоз на хора трябва да има добра координация между различните ведомства. От страна на министерство на транспорта чрез ИААА , от МВР – Икономическа полиция, както и НАП. Само една от тези три инстанции трудно би установила нарушенията.

Изпълнителният директор на ИА .Автомобилна администрация " Цветлин Цветанов обясни за „Монитор", че проверки за нерегламентирани превози се правят в цялата страна всяка седмица, като от началото на годината са инспектирани около 11000 автомобила.

Съставените актове са към 1700, а 88 возила са спрени от движение „Инспекторите на агенцията имат право да проверяват самостоятелно само автомобили с повече от 6 плюс едно места", поясни Цветанов. „За по-малките возила трябва в групата да има и полицаи. Не биха казал, че на едни места в страната се нравят повече нарушения, отколкото на други. Често хващаме и бусове, правещи нерегламентирани превози от и за чужбина", добави още шефът на ИААА . Относно евентуално сваляне на цените на билетите за междуградските рейсове двамата браншовици бяха единодушни, че то едва ли ще стане. „ Разходите на превозвачите непрекъснато се вдигат", заяви Галя Топалова. „Тези дни стана известно, че застраховката „Гражданска отговорност" ще поскъпва. Отделно растат и разходите на фирмите за резервни части, персонал и други консумативи", обясни тя. Според Ивайло Константинов билетите са поевтинели, когато горивото е паднало на 2 лв. за литър. „Сега то поскъпна и цената им не е променена. Проблемът е, че в много страни от Европа дизелът е по-евтин отколкото в България, смята той.

http://www.crossdisplay.bg, 06.10.2015г.

Автомобилен транспорт

Впечатляващите параметри на първата S-класа на батерии

Най-после Mercedes-Benz представи дългоочаквания си електрически флагман EQS, който стана „първият луксозен модел на подбранда Mercedes-EQ”. Той е първият модел, качен на платформата MEA за електрически модели, като представлява своеобразна […]

Автомобилен транспорт

Европейците подкрепят идеята за забрана на двигателите с вътрешно горене от 2030 г.

По-голямата част от анкетираните жители на европейските градове подкрепят общоевропейската инициатива за прекратяване на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 г., за да се намалят емисиите […]

ЖП транспорт

Сименс мобилити: Не сме съгласни с начина на провеждане на поръчката на БДЖ за нови мотриси

Във връзка с решението на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД от 05.04.2021 г. за прекратяване на процедура по ЗОП с предмет: „Доставка и гаранционна поддръжка на до 16 броя новопроизведени […]