Всеки трети ден някой се оплаква от лошата хигиена на летище „София”

Според статистиката на летище „София” от 2013 г. до края на 2015 г. средно на всеки 3 дни е получавана жалба за лоша хигиена от преминаващи през двата терминала. В цифри: през 2013 г. са постъпили 86 жалби, през 2014 г. – 105, също 105 са били и през миналата година.

Това са официални документи, заведени в деловодството, а не анонимни сигнали. Зад всеки от тях стои име, дата и е описан конкретния случай, заяви на брифинг изпълнителният директор Христо Щерионов. Брифингът бе предизвикан от състоял се миналата седмица протест на хигиенистките, които работят на аеропорта.

Те излязоха пред Министерство на транспорта, за да се противопоставят на намеренията на ръководството на летището да отдаде на външна фирма почистването на летището.

На днешния брифинг Щерионов коментира и огласените от стачкуващите цифри, че до момента дейността е струвала на летището около 160 000 лв. с консумативите на месец. Според документите тази сума е 218 000 лв., а ако летището само изпълнява всички заложени дейности ще са необходими със 700 000 лв. повече.

Христо Щерионов заяви, че отдаването на дейността на външен изпълнител е по договор, който вече е сключен и е бил обжалван по съдебен път. В сила е решение на ВАС, което е окончателно и не подлежи на обжалване. Имало е и проверки по процедурите, които не се открили нарушения.

По думите на Щерионов по повечето европейски летище тази дейност се извършва от външен изпълнител, а опитът показва, че резултатите са по-добри. Изпълнителният директор е уверен, че летище „София” ще стане по-чисто и привлекателно след влизане в сила на договора.

По повод факта, че много от работещите в момента като чистачки остават без работа Щерионов обясни, че съгласно Кодекса на труда и Колективния трудов договор преговорите се водят със синдикалните организации, с които е сключено споразумение за обезщетение от 6 заплати при напускане на служители, както и че на всеки служител е гарантирано постъпването на работа в новата фирма.

Към настоящия момент обаче никой не е пожелал да премине на работа към изпълнителя.

 Източник : www.news.bg

ЖП транспорт

Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то? БДЖ трябва да умре…

Какво се случи след – продължение на историята от 2016 г. Компания Български държавни железници (БДЖ) e един от редовните сюжети на „Черната книга на правителственото разхищение“. Годишното издание им посвети […]

Автомобилен транспорт

Руска тройка на върха

Днешната, втора част от маратонския етап би могла да компенсира онези, които са били предпазливи вчера, през първата част. Освен удоволствието от преминаването на пясъчните, а след това и на […]

Автомобилен транспорт

DAKAR 2021 – второ действие

Равносметка на останалите в надпреварата след „ходенето по мъките“ от предишните 6 дни: в Етап 7, Хаил – Сакака, днес потеглиха 88 мотоциклетисти (96 стартираха в Етап 1), 14 (16) […]