Всяко такси с отделен лиценз

 

Не ми и минава през ума да назнача водачи на трудови договори. Това заяви за "Стандарт" управителят на "Радио СВ такси" Емил Игнатов. Повод за думите му са оставащите 4 дни до влизането в сила на промените в Закона за автомобилните превози, които премахнаха възможността водачи на жълти коли да работят от името на регистриран превозвач, но за своя сметка. Целта на промените е засилване на контрола върху таксиметровата дейност, пише в мотивите.

Абсурдно е да назначим човек, чието основно средство за дейност не е наше, заяви Игнатов, визирайки жълтите коли, които са собственост на шофьорите. Той допълни, че за фирмите превозвачи няма проблем. Промяната създаде проблем само за водачите, които или трябва да се регистрират като таксиметрови превозвачи, или да сключат трудови договори с такива, което последните категорично отказват. Никой не печели от промяната в закона, само водачите ще дадат допълнителни пари, за да се регистрират като превозвачи, и ще се раздроби пазарът, обясни Игнатов. Много от водачите обаче може да решат да не направят този разход и да се откажат от дейността, допълни той. Затова водачите са направили инициативен комитет и подготвят протести за 4 декември, заяви Игнатов.

До петък всички превозвачи ще оповестят, че няма да назначават водачи на трудов договор, заяви Румен Крумов, председател на Националния съюз на превозвачите. В противен случай превозвачите трябва да инвестират в нови таксита, защото няма да изкупят старите коли на водачите, и съответно – в паркинги, гаражи, поддръжка и пр., но тогава тарифата за превоза ще скочи до 3 лв./км, обясни още Румен Крумов.

По указание на министъра на транспорта Ивайло Московски сме в интензивни преговори с таксиметровия бранш, заяви изпълнителният директор на ИА "Автомобилна администрация" Цветелин Цветанов. До петък ще излезем с официално становище, в което ще поискаме техническо време, през което да бъде извършена регистрация на новите таксиметрови превозвачи, обясни той. Целта е тя да се извърши без сътресения на пазара и без финансово натоварване за водачите, заяви Цветанов.

 

Източник: http://m.standartnews.com, 17.11.2015г.

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]