За два дни ще стигаме от Китай до САЩ с влак

 

Китай разкри плановете си за строеж на високоскоростна железопътна линия, която да свърже страната с Русия, Канада и САЩ, пише The Independent, цитирайки The Beijing Times.

Предложението е дело на Китайската инженерингова академия. Линията трябва да бъде с дължина от 13 хил. км., включително около 200 км. подводен участък, който ще представлява и най-големият тунел в света. От академията изтъкват, че страната разполага с необходимата технология. По подобен начин предстои да бъде изграден 150-километров железопътен тунел до Тайван.

Началото ѝ трябва да е в Североизточен Китай, след което тя трябва да преминава през Сибир и пресичайки Беринговия пролив да достига до Аляска. От Аляска железницата ще продължи през Канада за да достигне отново до САЩ. Влакът по линията ще може да се движи с до 350 км./ч., а цялото разстояние ще се пропътува за два дни.   

В различен етап на развитие са други два големи проекта, целящи подобряване на връзките с Европа. Първият свързва Китай с Лондон, преминавайки през Париж, Берлин и Москва, а вторият следва пътя на коприната през Иран и Турция, за да достигне Германия.

Държавният китайски вестник напомня, че вече се изгражда четвъртата  трансазиатска линия, свързваща Пекин с Виетнам, Камбоджа, Тайланд, Малайзия и Сингапур. Изданието твърди, че в момента се планира и линия, която да достига до Африка.

Източник: www.economic.bg

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]