Забавянето на строителството на пътя през Кресненското дефиле ще е пагубно за човешкия живот и природата. Това каза инж. Лазар Лазаров, председател на УС на АПИ за БНТ. Той представи последният вариант на проектното трасе и обсъждан на Комитета за наблюдение в частта на автомагистрала „Струма“. „Смятаме този вариант за най-балансиран към момента. Възможно е до 2020 г. да имаме безопасен и безконфликтен път пред Кресненското дефиле”, подчерта председателят на пътната агенция. „Десетилетия за обсъждани различни варианти на трасе – дълъг тунел, двулентов път на два етажа и други, които обаче са били изоставяни именно заради протести на еколози или на жителите от района, както и по мнение на експерти от БАН, тъй като районът е сеизмологичен“, обясни инж. Лазаров. Последният проект на трасе през Кресненското дефиле е представен в АПИ преди 6 месеца и предложението според този проект е едната посока на движение – от Кресна към Симитли – да минава по настоящето трасе, което ще бъде ремонтирано, а другото платно – от Симитли до Кресна ще бъде изнесено в източна посока по изцяло нов път през дефилето. Той ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти. Ще има и 5 малки тунела. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района. Планът е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото. Инж. Лазаров подчерта, че районът не е безопасен и затова се търсят оптимални и бързи варианти. Той обясни, че АПИ е работила с еколозите Андрей Ковачев и Петко Ковачев като членове на комитета по наблюдение на автомагистрала „Струма“. Боян Петров, които пострада при инцидента при дефилето, вероятно е бил техен сътрудник. Те е трябвало да предложат мерките, които да залегнат при проектирането на трасета, така че магистралата да бъде максимално щадяща природата. Инж. Лазаров каза, че в деня на инцидента двамата еколози са били там, за да огледат допълнително трасето като част от мерките, които трябва да предложат. Той уточни, че седмица преди това е имало съвместно обследване, в което са участвали и експерти на АПИ. Инж. Лазаров посочи, че в деня на инцидента с именития ни алпинист и екоактивиста, на метри от тях е имало ограничение на движението и сигнализация във връзка с дейности по укрепване и омрежване на ската, извършвана от алпинисти на АПИ. Освен това там има и отбивка, както и ограничения на скоростта.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.