Закъсняват с ремонта на Централна гара

 

Реконструкцията започна през април миналата година и струва над 73 милиона лева

За разлика от ремонта на бул. "Цариградско шосе" и този на бул. "Витоша", които бяха завършени предсрочно, ремонтът на централната гара в София върви със закъснение. Конструктивното укрепване на сградата забавя работата на строителите с близо месец. Реконструкцията на най-голямата гара в България започна през април миналата година и струва над 73 милиона лева.За последен път Централната гара в София е изцяло обновена през 1974 г. 40 години по –късно ще получи нов облик. 380 работници повече от година режат ламарини, къртят до тухла и бетон всичко старо, за да придобие гарата съвременен европейски вид, отговарящ на всички стандарти. Лентата трябва да бъде прерязана около Коледа, но най-вероятно това ще стане в края на януари.

70 % от ремонта е извършен. Новата сграда ще бъде енергийно ефективна. 1/5 от нея вече се ползва. Там огромните стъкла са подменени, има нов таван, лъскав под и стълби. Готови са и част от новите билетни каси. Монтирани са модерни информационни табла и озвучителна уредба. А ескалаторите, които спряха преди повече от 20 години, отново ще отвеждат пътуващите до перона. Те също са изцяло обновени. На покрива им предстои да се монтират фотоволтаици, които ще осигуряват електричество за отопление и охлаждане на чакалнята. Пътниците обаче имат забележки към строителя.

За стария вид на гарата ще напомнят само 2 художествени пана на български автори. За сега вандалски прояви няма. Националната компания железопътна инфраструктура ще се грижи за чистотата и поддръжката на новата гара . Но да остане в този вид ще зависи също от пътниците.

Васил Детелинов и Тодор Тодоров разказват какво е свършено до момента на едно от най -оживените места в столицата.

Източник: http://m.blitz.bg/news, 06.09.2015г.

Автомобилен транспорт

Директорът на Волво: Сделката за въглеродните емисии в транспорта е ключова за реорганизацията на автомобилното производство

април 9, 2024

“Изпълнението на схемата за ценообразуване на въглеродните емисии на ЕС за пътния транспорт е от съществено значение за разработването…