Започва мащабен ремонт на ЖП гарата

"Започна подготовката за строително-ремонтните дейности на ЖП гара-Сливен", съобщи кметът Стефан Радев. Ремонтът включва саниране на сградата, която в момента има напуквания и оголена арматура. Ще се извърши цялостна хидроизолация и топлоизолация спрямо показателите за енергийна ефективност. Проектът предвижда цялостен ремонт на помещенията. Ще се извърши подмяна на дограмата, на електроинсталацията, на отоплителната и водопроводната инсталации. Ще се обособят чакални за пътниците – топла чакалня, за майки с деца, за хора с увреждания и места за търговски обекти. Ще се направят консервационни работи на бившия ресторант за евентуално бъдещо използване. На първото ниво на гарата ще се изградят нови тоалетни, които в момента се намират в мазето. Проектът предвижда окачена фасада на централния вход на гарата. Ще се направи ремонт на първи перон и козирката към него. Цялото външно пространство около обекта ще се реконструира чрез подмяна на настилките, поставяне на цветя и изграждане на рампа за хора с увреждания. Изпълнителят ще изгради ограда между подлеза и сградата на гарата, за да се ограничи безразборното пресичане на жп-линията. В проекта е заложена цялостна смяна на осветлението с енергоспестяващи лампи.

"След ремонта Сливен ще има една напълно съвременна сграда на жп-гарата, енергийно ефективна и красива", каза кметът.

Фактическото строителство ще започне след почистването на обекта, което се очаква да стане след около две седмици.

Срокът за изпълнение е 210 календарни дни. Общата стойност на ремонтните дейности е 2 040 000 лв., без ДДС. Поръчката е възложена от Национална компания железопътна инфраструктура.

През август миналата година темата за ремонта на гарата беше поставен от сегашния кмет Стефан Радев и народния представител Мария Белова на среща с министъра на транспорта Ивайло Московски.

Това, че Сливен най-сетне ще има модерна жп гара, е добре. Още по-добре е, че ще се прави не с общински пари. Само че колко ще я ползват, след като влаковете, които спират там, стават все по-малко? А навремето я направиха, щото имаше експрес "Чайка", който ни отвеждаше до столицата за 3 часа и 40 минути!

Източник : www.crossdisplay.bg

ЖП транспорт

Bombardier Transportation отваря офис в София за подкрепа на български проекти

БЪЛГАРИЯ: Bombardier Transportation създаде дъщерно дружество в България и откри офис за управление на проекти в София. „Със значителната модернизация на железопътния транспорт в България, този нов офис бележи важен […]

Uncategorized

Караянчева, ако някой може да дава разрешения за метрото, това не сте вие от ГЕРБ

Михаил Рангелов „Като не ви харесва Бойко, не ходете с метрото“, призова протестиращите председателката на парламента Цвета Караянчева. Въпреки, че присвояването на държавни постижения за партийни цели е нормална практика […]

Градски транспорт

Готвят ново орязване на градския транспорт в София

От гражданската организация „Спаси София“ са против готвеното съкращаване на градския транспорт в София. Идеята за намаляване на градския транспорт е обявена в доклад, внесен в Столичния общински съвет от […]