Започва модернизацията на ТПС Враца

Стартираха строителните дейности по модернизацията на тягова подстанция Враца, част от проекта за модернизация на железопътна линия Видин – София, разположена на основен трансевропейски коридор. Тяговата подстанция /ТПС/ е първата, от общо пет, обслужващи главната жп линия (Мездра – Видин), които ще бъдат модернизирани.

Модернизацията обхваща премахване на съществуващата подстанция и изграждането на нейно място на нова сграда със съвременни и надеждни съоръжения, машини и апарати.

ТПС Враца е предназначена за захранване с електрическа енергия на железопътния участък от Моравица до Криводол, при нормална схема на работа. При необходимост тя може да захрани и участъка от Мездра до Бойчиновци.

Дейностите по модернизацията обхващат и секционни постове Моравица и Криводол, подмяна на гарови разединители на спирка Моравица, както и на гари Руска Бяла, Враца, Бели Извор и Криводол, с включването им в системата за телеуправление и телесигнализация SCADA. С цел непрекъснатост на влаковото движение в участъка, технологично се открояват няколко етапа на изграждането: първи етап – модернизация на подстанцията и гаровите разединители; втори етап – модернизация на прилежащите секционни постове и на трети етап ще се въведе системата за управление и контрол SCADA.

Реализацията на проекта ще увеличи транспортния капацитет на захранвания участък, което на свой ред ще създаде възможност за подобряването на условията за движение на хора, стоки и товари. С монтирането на съвременни елементи и системи за управление на електрическите съоръжения в участъка, ще се повиши сигурността на електрозахранването в участъка.

След цялостната модернизация, ДП НКЖИ ще разполага с модерен елемент на инфраструктурата за електрозахранване на железопътния участък, който ще сведе до минимум времето за локализиране и изолиране на участъци, ще намали броя аварийни откази, което на свой ред ще доведе до намаляване на закъсненията на влаковете, преминаващи през участъка.

„Модернизация на тягова подстанция Враца, прилежащите и секционни постове Моравица и Криводол, подмяна гарови разединители на спирка Моравица, гари Руска Бяла, Враца, Бели Извор и Криводол, с изграждане и включването им в системата за телеуправление и телесигнализация SCADA, както и гаранционно поддържане и сервизно обслужване за период от 10 години” е в обхвата на проект „Модернизация на тягови подстанции Враца и Перник, част от  основния мрежов коридор „Ориент/Източно-Средиземноморски“, който се съфинансира от Европейския съюз чрез, програма „Механизъм за свързване на Европа, сектор Транспорт“. Стойността на договора за строителство е 13 442 120 лв. без ДДС, с изпълнител „ВДХ“ АД.

Uncategorized

13 провалени и само 5 успешни процедури за пътнически подвижен състав са проведени от БДЖ в последните 6 години

септември 18, 2024

Михаил Рангелов Националният железопътен превозвач на България, БДЖ, през последните шест години е изправен пред сериозни предизвикателс…

борислав Гуцанов от трибуната на народното събрание
Избрани

БСП: България губи милиарди годишно от бездействие по важни транспортни проекти и проблеми с товарния трафик

септември 18, 2024

Изключително важни въпроси и нерешени с години проблеми се поставиха на проведеното по инициатива на ПГ на „БСП за България“ изслушване в…