Заради бежанската криза превозвачите губят над 40 000 евро на ден

Заради проблемите по границите, предизвикани от бежанската вълна българските превозвачи губят между 40 000 и 50 000 евро на ден. Товарните фирми изпускат срокове, заради затворени граници. Губят и автобусните фирми, които  променят маршрута си и го удължават, за да избегнат тапите по границите.

Заради бежанската криза, преодоляването на граничния контрол в момента отнема между 15 и 30 часа, съобщава Нова телевизия.

„Губи се в зависимост от транспортите, които извършваме от 500 до 1000 лева на транспорт. Това е само от престои, които не са по наша вина. Търпим неустойки заради тези престои. Налагат се алтернативни маршрути, които са и по-скъпи и отнемат много повече време”, твърди превозвачът Валентин Боянов.

Кризата удари сериозно и автобусите. „Лошото е, че хората започват да закъсняват, някои, които имат връзки с други автобуси или други превозни средства, губят връзката”, твърди Миролюб Столарски, собственик на автобусна фирма.

Оказва се, освен затворените граници, бежанската криза крие и други опасности. Много мигранти виждат в товарните камиони лесен начин да преминат през границите. И често буквално ги щурмуват.

„В такива случаи се обаждам на полицията и на жандармерията. Те идват, свалят ги от камиона. Затварят ги, качват ги в бусове и заминават. През това време от гората излизат още хора и се качват на същото място. Ако не си ги усетил и ги хванат – ставаш съучастник”, коментира Боянов.

От бранша не вярват, че положението скоро ще се нормализира. Засега са наясно само, че за пътниците автобусният превоз е несигурен, за товарните фирми – губещ, а за шофьорите – опасен. Все по-малко стават шофьорите, желаещи да поемат към Одрин. От друга страна намаляват и фирмите, които търсят услугите на превозвачите и изчакват по-добри времена.

Източник: Novanews.bg, 22.09.2015г.

ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]