Заради бежанската криза превозвачите губят над 40 000 евро на ден

Заради проблемите по границите, предизвикани от бежанската вълна българските превозвачи губят между 40 000 и 50 000 евро на ден. Товарните фирми изпускат срокове, заради затворени граници. Губят и автобусните фирми, които  променят маршрута си и го удължават, за да избегнат тапите по границите.

Заради бежанската криза, преодоляването на граничния контрол в момента отнема между 15 и 30 часа, съобщава Нова телевизия.

„Губи се в зависимост от транспортите, които извършваме от 500 до 1000 лева на транспорт. Това е само от престои, които не са по наша вина. Търпим неустойки заради тези престои. Налагат се алтернативни маршрути, които са и по-скъпи и отнемат много повече време”, твърди превозвачът Валентин Боянов.

Кризата удари сериозно и автобусите. „Лошото е, че хората започват да закъсняват, някои, които имат връзки с други автобуси или други превозни средства, губят връзката”, твърди Миролюб Столарски, собственик на автобусна фирма.

Оказва се, освен затворените граници, бежанската криза крие и други опасности. Много мигранти виждат в товарните камиони лесен начин да преминат през границите. И често буквално ги щурмуват.

„В такива случаи се обаждам на полицията и на жандармерията. Те идват, свалят ги от камиона. Затварят ги, качват ги в бусове и заминават. През това време от гората излизат още хора и се качват на същото място. Ако не си ги усетил и ги хванат – ставаш съучастник”, коментира Боянов.

От бранша не вярват, че положението скоро ще се нормализира. Засега са наясно само, че за пътниците автобусният превоз е несигурен, за товарните фирми – губещ, а за шофьорите – опасен. Все по-малко стават шофьорите, желаещи да поемат към Одрин. От друга страна намаляват и фирмите, които търсят услугите на превозвачите и изчакват по-добри времена.

Източник: Novanews.bg, 22.09.2015г.

Автомобилен транспорт

Впечатляващите параметри на първата S-класа на батерии

Най-после Mercedes-Benz представи дългоочаквания си електрически флагман EQS, който стана „първият луксозен модел на подбранда Mercedes-EQ”. Той е първият модел, качен на платформата MEA за електрически модели, като представлява своеобразна […]

Автомобилен транспорт

Европейците подкрепят идеята за забрана на двигателите с вътрешно горене от 2030 г.

По-голямата част от анкетираните жители на европейските градове подкрепят общоевропейската инициатива за прекратяване на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 г., за да се намалят емисиите […]

ЖП транспорт

Сименс мобилити: Не сме съгласни с начина на провеждане на поръчката на БДЖ за нови мотриси

Във връзка с решението на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД от 05.04.2021 г. за прекратяване на процедура по ЗОП с предмет: „Доставка и гаранционна поддръжка на до 16 броя новопроизведени […]