Защо беше нужна драмата с магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле?

Преди дни министър Лиляна Павлова обяви, че експертите работят по ново предложение, по което има почти пълен консенсус, за две отделни ленти на магистрала "Струма", които ще минават еднопосочно по различни маршрути. Това е прост, лесен и добър вариант. Въпросът е защо той не беше предложен като основен още в началото, а трябваше да минат години да ожесточени дискусии, за да се стигне до него. България рискува да загуби стотици милиони за "Струма" Работата по проекта за магистрала "Струма" започва още през 90-те години. В по-новите времена обаче, когато се утвърждаваше основният проект, първоначалните предложения бяха меко казано безумни. И въпреки това те бяха разписани като официални, бяха подадени до Брюксел, бяха одобрени и за тях беше отпуснато финансиране. Кой болен мозък измисли основното предложение за 15-километров тунел през дефилето? Кой реши, че е добре в България да се построи един от потенциално най-дълги тунели в Европа и света, и то в доказано сеизмична зона, която освен всичко друго, има и проблем с висока концентрация на уран в скалите? Кой друг болен мозък прецени, че алтернативата е просто дългият тунел да бъде разделен на по-малки? И най-важното – кой позволи това да бъдат официалните идеи за минаване през дефилето години наред? За това настоящият добър и прост вариант да излезе наяве толкова късно може да има само две обяснения. Или престъпно и тенденциозно нехайство, или откровена некомпетентност. Всички знаем къде живеем, така че и двете неща са абсолютно възможни. От един проект-мастодонт може да се открадне много по-мащабно. От друга страна, алчността, непукизмът и дефицитът на елементарна логическа мисъл при строителството у нас отдавна не са нещо ново. За справка – малоумното включване към магистрала "Струма" на пътен възел Кочериново, първоначално оставената да виси в нищото магистрала след Благоевград, и предсрочното откриване на Лот 2, което беше направено без поставени мантинели и ограждения. Все неща, които струваха човешки животи и безброй катастрофи. Някой имаше интерес безумните идеи за трасето през Кресненското дефиле да минат. За наше щастие, не минаха. Или поне засега. Новият вариант за два отделни пътя е добър и дано най-накрая някой вземе да си свърши работата, защото "Струма" се превърна в най-недомислената магистрала с най-много издънки и на това е време да се сложи край.

Източник : www.actualno.com

Автомобилен транспорт

Датската компания за автомобилен транспорт Dania Connect получи три нови камиона Mercedes Actros с прибиращи се слънчеви панели. Панелите подобряват разхода на гориво, а също така и позволяват да се […]

Автомобилен транспорт

Изграждат нов жп възел в Унгария

Metrans, част от логистичнта компания HHLA, изгражда още един железопътен терминал в Унгария, за да разшири транспортните си услуги по Адриатическия коридор и към Южната и Югоизточна Европа. За тази […]